PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 stycznia 2019 15:30 Portal gospodarka i ludzie : : autor: WIG 2,072 odsłon

Sosnowiec: w grze na smartfony zadecyduj o losach miasta!

W nowej grze na smartfony gracz bawi się zarządzanie ochroną środowiska w Sosnowcu
fot: Claircity Skylines

Rozpocząć inwestycje w służbę zdrowia kosztem komunikacji publicznej czy rozwijać odnawialne źródła energii zamiast budować parkingi? A może da się pogodzić wszystkie oczekiwania mieszkańców? Przed takimi dylematami stają użytkownicy nowej gry na smartfony dla Sosnowca - informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

W grze o nazwie ClairCity Skylines mieszkańcy sami mogą zaprojektować przyszłość swojego miasta. Wystarczy pobrać darmową aplikację z Google Play (dla systemu Android) lub App Store (iOS). Gra polega na zarządzaniu miastem, pozwala decydować o tym, jak ma wyglądać przyszłość miasta przez następne 50 lat.

- Chociaż gra jest formą rozrywki, służy ona celom badawczym ważnego projektu pn. "ClairCity - zaangażowanie obywateli w działania na rzecz ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w miastach", finansowanego z Europejskiego Programu Ramowego w Zakresie Badań Naukowych i Innowacji "Horyzont 2020". Wszystkie dane wykorzystane do stworzenia gry, takie jak np. skutki budowy nowych dróg czy korzyści zdrowotne wynikające z założenia większej liczby parków w mieście są prawdziwie. Gracze będą szukać sposobów na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i emisji dwutlenku węgla, które jednocześnie wpłyną na wzrost zadowolenia mieszkańców i poprawę stanu finansów w ich rodzinnym mieście. Wybrane przez nich strategie stworzą scenariusze na przyszłość dla Sosnowca – tłumaczy Anna Jedynak, zastępca prezydenta Sosnowca.

Gra ClairCity Skylines przypomina nieco świat Simsów, w którym użytkownik tabletu czy telefonu (i niejako zarządca miasta) będzie sam podejmował decyzje i ponosił ich konsekwencje. Gracz uzyska informację, co się stanie, jeśli będzie podróżował do pracy własnym samochodem, a jaki byłby efekt, gdyby wybrał komunikację publiczną czy rower. Grając, będzie śledził, co się wydarzy, jeśli będzie palił w piecu plastikowe butelki i jak jego decyzja przełoży się bezpośrednio na życie i zdrowie nie tylko jego, ale i całej rodziny.

– Każda podjęta decyzja w jednej sferze życia oddziałuje na inną. Musimy się również liczyć z posiadanym budżetem, bo łatwo zbankrutować – podkreśla Anna Jedynak.

ClairCity to ważny europejski projekt poświęcony jakości powietrza, w którym mieszkańcy Sosnowca, obok mieszkańców pięciu innych europejskich miast i regionów (Bristolu, Amsterdamu, Lubljany, Aveiro i Ligurii) biorą udział od 2016 r. Przez cały okres projektu, który zakończy się w 2020 r., tysiące ludzi w sześciu samorządach pilotażowych za pomocą innowacyjnych narzędzi podzieli się swoimi opiniami na temat możliwości zmniejszenia poziomu zanieczyszczenia środowiska i poprawy zdrowia mieszkańców. Używając dedykowanych gier na smartfony, tablety i komputery, mieszkańcy sami zaprojektują przyszłość swoich miast. Informacje pozyskane od graczy zostaną wykorzystane przy tworzeniu miejskich strategii związanych z poprawą stanu powietrza.

Główne cele projektu to zbadanie związków pomiędzy zachowaniami mieszkańców a jakością powietrza i ich zdrowiem oraz podniesienie świadomości w tym zakresie. Mają w tym pomóc właśnie innowacyjne narzędzia, takie jak bezpłatna aplikacja na smartfony czy gra, a w dalszej kolejności konkursy dla szkół i inne działania informacyjne. W efekcie finalnym grupa ekspertów "skroi na miarę" każdego miasta biorącego udział w projekcie pakiet rekomendacji i strategii na temat sposobów skutecznego zarządzania jakością powietrza. Oprócz tego powstanie też uniwersalny zestaw narzędzi, który będzie mógł zostać wykorzystany przez każde europejskie miasto o liczbie ludności powyżej 50 tys. mieszkańców - tłumaczą autorzy projektu.

Wszystkie te działania są podejmowane po to, by zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w Sosnowcu oraz poprawić jakość życia mieszkańców. Na użytek samorządowców i liderów lokalnych zostanie stworzony obraz tego, jak przez kolejne lata, aż do 2050 r., powinno zmieniać się nasze miasto.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie www.claircity.eu/sosnowiec/.

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami w Sosnowcu? Pobierz też aplikację Vizum ze sklepu Google Play.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • NYFHA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,284 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]