wózkach i osobach starszych. Niskopodłogowe autobusy 780 miały połączyć Górnośląskie Centrum Rehabilitacji Repty im. gen. Jerzego Ziętka w Tarnowskich Górach ze Szpitalem Chirurgii Urazowej w Piekarach Śląskich. Problem polegał jednak na tym, że pod piekarskim szpitalem nie było miejsca do zawracania. Dlatego eksperymentowano z końcowym przystankiem. Przez pewien czas autobusy 780 dojeżdżały poza szpital, aż do przystanku Szarlej Zakłady Budowy Kopalń, po czym zawracał na skrzyżowaniu, zatrzymując się powtórnie przy ZBK.
Dzięki MZKP na lotnisko w Pyrzowicach można było dojechać w przyzwoitej cenie zwykłego biletu bezpośrednimi autobusami linii 17 i 85 z Bytomia, a także pojedynczymi kursami innych linii. MZKP uruchamiało połączenia pasażerskie tam, skąd wycofywał się PKS Gliwice. Tak postała linia 152 z Tarnowskich Gór do Gliwic, czy też cały układ linii mikrobusowych w rejonie Toszka i Pyskowic. Przez pewien czas autobusy MZKP docierały do ówczesnego województwa częstochowskiego, czy też - jesienią 2005 r. - do miasta Zawadzkie w województwie opolskim. Dzięki MZKP bezpośrednie poranne połączenie z Katowicami linią 119 otrzymała wioska Strąków, położona na północ od lotniska w Pyrzowicach. Po upadku PKS Zawiercie MZKP utworzyło linię autobusową 738 Tarnowskie Góry - Świerklaniec - Siewierz, która choć częściowo zastąpiło zlikwidowane kursy PKS z Zawiercia do Tarnowskich Gór.
O ile na terenach gmin należących do KZK GOP niejednokrotnie wybuchały strajki przewoźników autobusowych, o tyle na terenie MZKP nie doszło ani razu do takiego strajku. MZKP potrafiło się dogadać nie tylko z własnymi przewoźnikami. Przez pewien czas w wyniku podpisanych umów bilety MZKP honorowane były w autobusach PKS Lubliniec i PKS Zawiercie, w kursach przebiegających przez teren gmin MZKP. Na terenie KZK GOP pasażerowie mogli tylko pomarzyć o takim rozwiązaniu.
Naturalnie dochodziło czasem do zatargów. Gdy w lutym 2000 r. tramwaje górnośląskie zostały przejęte przez KZK GOP, zapomniano o tym, że jedna z linii tramwajowych o numerze 8 dociera na teren Piekar Śląskich, należących wtedy do MZKP. Od 22 do 31 maja 2000 r. doszło do kryzysu, kursowanie ósemki na terenie Piekar Śląskich zostało mocno ograniczone, jednak udało się zażegnać nieporozumienia.
Mniejszym echem odbił się spór MZKP Tarnowskie Góry z MZK Tychy o dublowanie numerów linii autobusowych przez tyskiego organizatora komunikacji. Tyszanie utworzyli bowiem linię nr 1 do Katowic nie bacząc na to, że kilka lat wcześniej linia o takim numerze uruchomiona została w