Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Procesja Bożego Ciała przeszła ulicami Katowic
20 czerwca 2019
Podatkami w węgiel
16 czerwca 2019
Zadymienie i ukrop
16 czerwca 2019
W chorzowskim szpitalu otwarto strefę dla rodziców i dzieci
14 czerwca 2019
Akademia BHP: górnicza elita z Bytomia
13 czerwca 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 grudnia 2018 Polska Agencja Prasowa
Rafako: autobus zeroemisyjny z baterią w podwoziu
Firma Rafako przekonuje, że stosunkowo niewielki autobus elektryczny powinien sprawdzać się jako autobus miejski, podmiejski lub szkolny
fot: Rafako

Spółka Rafako z grupy PBG zaprezentowała w środę, 19 grudnia, w Raciborzu prototyp autobusu zeroemisyjnego z baterią w podwoziu. Firma przekonuje, że stosunkowo niewielki autobus elektryczny powinien sprawdzać się jako autobus miejski, podmiejski lub szkolny.

Jak mówiła podczas prezentacji prezes Rafako Agnieszka Wasilewska-Semail, zaangażowanie spółki w taki projekt wynika z niedawnych analiz dotyczących jej strategii w perspektywie dziesięcioletniej.

- Ta strategia musi zakładać dywersyfikację ze względu na światowe trendy związane z węglem - zaznaczyła prezes firmy, specjalizującej się w produkcji kotłów i bloków energetycznych.

- Oczywiście jako firma wyrastająca z technologii węglowych wierzymy, że węgiel pozostanie jeszcze przez wiele lat podstawowym paliwem energetycznym w naszym kraju, dlatego bardzo wiele inwestujemy w obszar ochrony środowiska związany z dostosowywaniem bloków węglowych do coraz bardziej zaostrzających się norm emisyjnych - podkreśliła Wasilewska-Semail.

- Zaczęliśmy jednak jednocześnie poszukiwać innych obszarów. Wyrazem tego jest z jednej strony zmiana strategii firmy, którą ogłosiliśmy w tym roku - bardzo mocne wejście w sektor "oil and gas", jak również premiera naszego autobusu, nad którym pracowaliśmy od kilku lat - wskazała prezes Rafako.

Zespół projektowy - finansowany ze środków własnych Rafako - pracował w Solcu Kujawskim. Opracowując autobus, firma założyła, że ma on być całkowicie polskim projektem i w jak największym stopniu polskim produktem, powstającym od podstaw jako autobus elektryczny - z baterią w podłodze, co ma pozytywnie wpływać na parametry trakcyjne.

Baterie w technologii litowo-tytanowej (LTO), które lepiej niż najpopularniejsze dziś litowo-jonowe nadają się do szybkich i częstych ładowań prądem o dużej mocy, mają umożliwiać ładowanie w 15 minut do 90 proc. pojemności. Synchroniczny wielofazowy silnik centralny z magnesami trwałymi ma zapewniać wysoką sprawność, a lekka konstrukcja zwiększać zasięg.

- To, że jest to krótki autobus miejski, wynika z faktu, że na taki właśnie autobus jest największe zapotrzebowanie - na autobus elastyczny, który może być autobusem dojazdowym, miejskim, który wreszcie może być autobusem szkolnym, w miejsce starzejącym się dziś gimbusów - mówił podczas prezentacji wiceprezes Rafako Jarosław Dusiło.

Odpowiedzialny za projekt Michał Maćkowiak podał, że prototyp ma blisko 8,5 metra długości i poniżej 3,2 m wysokości. Autobus ma powstać w dwóch technologiach

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Komentarze (0)
  • OCQTK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Bryła węgla spadła na górnika
17 czerwca 2019
23461
Nowi dyrektorzy w kopalniach PGG
18 czerwca 2019
21455
Zatrzęsło w kopalni, dwóch górników poszkodowanych
19 czerwca 2019
10065
Śmiertelny wypadek w PG Silesia
18 czerwca 2019
9591
Górnicy, którzy mieli uratować świat
15 czerwca 2019
7525
Rekordowe tempo przy nowej ścianie
17 czerwca 2019
5278
To nie maszyny zabiły, tylko ich niewłaściwa eksploatacja
20 czerwca 2019
3526
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu