PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 grudnia 2018 15:25 Polska Agencja Prasowa 1,066 odsłon

Krakusy na turystach zarobiły miliard więcej

Największe atrakcje wskazywane przez odwiedzających to Wawel, Rynek Główny i Kazimierz
fot: Krystian Krawczyk

13 mln 500 tys. osób odwiedziło Kraków w 2018 roku - wynika z badań przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną dla Urzędu Miasta Krakowa. To wzrost o 600 tys. w porównaniu z rokiem poprzednim. Goście podczas pobytu wydali w sumie 6 mld 450 mln zł.

Wyniki badań zostały przedstawione w czwartek podczas XXXII Forum Turystyki, czyli corocznego podsumowania sezonu turystycznego w Krakowie.

- Jest wiele czynników tego wzrostu, ale dla mnie jest zaskakujące, że wydawało się, iż po Światowych Dniach Młodzieży w 2016 r. nastąpi lekki odpływ turystów, a jednak tak się nie stało - jest ciągle moda na Kraków - ocenił zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig.

Jak podkreślił, branża turystyczna jest najsilniejszym segmentem gospodarki w Krakowie, z której korzyści czerpie wielu mieszkańców miasta.

- Słychać sporo utyskiwań na ruch turystyczny, ale z badań wynika, że większość krakowian cieszy się z tego wzmożonego ruchu odwiedzających - zaznaczył.

Według wiceprezydenta na ciągłe zainteresowanie Krakowem ma wpływ m.in. odnowienie Kazimierza, który przyciąga wielu żydowskich turystów ze wszystkich zakątków świata, a także coraz liczniejsze bezpośrednie połączenia lotnicze z krakowskiego lotniska. Uruchomienie lotów do krajów arabskich, m.in. Dubaju - ocenił Kulig - przełożyło się na wzrost liczby turystów z tego rejonu świata.

Wśród 13,5 mln osób, które w tym roku odwiedziły Kraków, turystów krajowych było 10 mln 400 tys., a obcokrajowców 3 mln 100 tys. Najwięcej gości zagranicznych w tym roku przyjechało z: Wielkiej Brytanii (15,7 proc.), Niemiec (12,2 proc.), Włoch (9,8 proc.), Francji (9,6 proc.) i Hiszpanii (8,2 proc.).

Wśród głównych celów przyjazdu do Krakowa badani wskazali: oglądanie zabytków, wypoczynek, tranzyt, biznes, wizytę u znajomych, rozrywkę i cel religijny. Największe atrakcje turystyczne w Krakowie wskazywane przez odwiedzających to Wawel, Rynek Główny i Kazimierz.

Polacy przyjeżdżają najczęściej samochodem i pociągiem, a większość obcokrajowców korzysta z transportu lotniczego. Turyści krajowi zostają w Krakowie 2-3 noce, a obcokrajowcy 4-7 nocy - wynika z badania.

Podczas pobytu w Krakowie w 2018 roku goście wydali 6 mld 450 mln - o 970 mln więcej niż w 2017 roku (to sumy bez kosztów dojazdu i opłaconego wcześniej noclegu). Obcokrajowcy wydają średnio podczas pobytu w stolicy Małopolski 826 zł na osobę, a Polacy - 274 zł na osobę.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TNGAC
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy niezadowoleni z wynagrodzeń. Związkowcy chcą pilnych rozmów
10 kwietnia 2024
37,584 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]