Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnictwo: kolos przed Halembą 
22 lutego 2019
Historia: Wampiry w Gliwicach powracają
22 lutego 2019
Stadion Śląski: dom polskich lekkoatletów
21 lutego 2019
Węglokoks Energia: kogeneracja sprawdza się w Brzeszczach
18 lutego 2019
Zabrze: to dziennikarze zamykają sezon barbórkowy
17 lutego 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 października 2018 Polska Agencja Prasowa
Kolej: remont na linii pomiędzy Jaworznem i Trzebinią jeszcze potrwa
PLK zapewniają, że modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia przebiega obecnie zgodnie z harmonogramem
fot: Maciej Dorosiński

W III kw. 2019 r. powinna zakończyć się warta blisko 300 mln zł modernizacja linii kolejowej E30 Katowice - Kraków między Jaworznem a Trzebinią - podała spółka PKP PLK. Prócz wymiany torów i urządzeń, w miejsce przejazdów kolejowo-drogowych powstają tam wiadukty.

O zakończeniu prac w jednym z takich miejsc zarządca kolejowej infrastruktury poinformował w poniedziałek, 29 października. Nowy wiadukt zastąpił przejazd w dzielnicy Jaworzna - Pieczyskach, w ciągu ul. ks. Mroczka i Sobieskiego. W pobliżu powstają dwie podobne inwestycje.

Jak wynika z poniedziałkowej informacji PLK, zbudowany kosztem ok. 15 mln zł nowy wiadukt w Jaworznie - Pieczyskach ma 39 m długości i 11 m szerokości. Standardową jezdnię na wiadukcie tworzą dwa pasy ruchu, każdy po 3,50 m. Prócz wygody mieszkańców obiekt poprawi bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.

Podobne inwestycje powstają w innych miejscach modernizowanej linii, m.in. w Balinie oraz Jaworznie, w ciągu ul. Bukowskiej - prowadzącej m.in. w kierunku Olkusza. Wiadukt, którym poprowadzi nowy odcinek ul. Bukowskiej, znajduje się kilometr od dużego dworca kolejowego Jaworzno Szczakowa, również modernizowanego.

Na tamtejszej stacji podróżni już korzystają z nowego peronu nr 3. Przebudowywany jest peron nr 2, który - podobnie jak peron nr 3 - zostanie podwyższony. Komfort zwiększą nowa 200-metrowa wiata, nowe oświetlenie, ławki, gabloty informacyjne, oznakowanie i nagłośnienie, a także winda. Prace na stacji Jaworzno Szczakowa mają zakończyć się w I kw. 2019 r.

Również w Jaworznie Ciężkowicach trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych oraz nowy peron. Oba przystanki będą przebudowane i zostaną lepiej, niż dotąd, wyposażone.

W nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym wyposażono już tzw. lokalne centrum sterowania w rozbudowanej nastawni na stacji Jaworzno Szczakowa. Już teraz zapewniają one bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku do Trzebini. Nowe pomieszczenia i wyposażenie poprawiły warunki pracy dyżurnych ruchu.

PLK zapewniają, że modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia przebiega obecnie zgodnie z harmonogramem. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo-drogowe. Zakończenie prac planowane jest w III kw. 2019 r. Wartość modernizacji to 296 mln zł netto

Na całej linii Katowice - Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi mają pokonywać tę trasę w ok. 1 godzinę. Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków współfinansowana jest środkami unijnego instrumentu finansowego CEF. Wartość całego projektu Katowice - Kraków to ok. 2 mld zł netto.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • EVGQZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
Górnictwo: dwaj pracownicy kopalni Murcki-Staszic nie żyją
21 lutego 2019
34598
Tragedia, która była końcem kopalni
21 lutego 2019
13697
Górnictwo: akcja ratunkowa w kopalni Murcki-Staszic
21 lutego 2019
6833
Górnictwo: w kopalni Murcki-Staszic zginął były piłkarz
22 lutego 2019
6374
Górnictwo: zarząd PGG jest zadowolony z ubiegłego roku
19 lutego 2019
5940
Murcki-Staszic: będą wyjaśniać, jak zginęli górnicy
22 lutego 2019
5256
Górnictwo: zakręcony kombajn w akcji
19 lutego 2019
4728
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu