Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnictwo: kolos przed Halembą 
22 lutego 2019
Historia: Wampiry w Gliwicach powracają
22 lutego 2019
Stadion Śląski: dom polskich lekkoatletów
21 lutego 2019
Węglokoks Energia: kogeneracja sprawdza się w Brzeszczach
18 lutego 2019
Zabrze: to dziennikarze zamykają sezon barbórkowy
17 lutego 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 września 2018 Polska Agencja Prasowa
Koleje Litewskie: Rail Baltica skróci czas podróży Warszawa-Wilno
Koleje Litewskie (na zdj.) zainwestują 7 mld euro w budowę linii Rail Baltica, która połączy Tallin, Rygę i Wilno przez Warszawę z Europą Zachodnią
fot: litrail.lt

- Koleje Litewskie planują zainwestować do 2030 r. w infrastrukturę 7 mld euro. Jednym z efektów inwestycji w Rail Baltica będzie docelowe skrócenie czasu podróży z Warszawy do Wilna - mówił w środę, 5 września, w Krynicy dyrektor generalny Kolei Litewskich Mantas Bartuszka.

Podczas panelu krynickiego Kongresu na temat przyszłości Bartuszka poinformował, że Koleje Litewskie zamierzają wydać do 2030 r. na infrastrukturę 7 mld euro.
- To dużo pieniędzy. Inwestujemy na rzecz czasu i wygody. Koleje Litewskie są częścią projektu Rail Baltica, który ma zakończyć się w 2026 r. - mówił dyrektor.

Megaprojekt - z Warszawy do Wilna w 3 godziny
- To megaprojekt, bardzo złożony, który zmieni parametry całego regionu, wprowadzi nowe możliwości w tym regionie. Po jego zakończeniu będzie można dojechać z Wilna do Warszawy w 3 godziny i 10 min, z Wilna do Rygi w 2 godziny, a z Wilna do Tallina w 3 godziny i 55 minut. To jest coś, co jest bardzo mocno wspierane przez Komisję Europejską, co daje bardzo silne korzyści w naszym regionie - przypomniał.

Bartuszka podał, że podróż z Wilna na Forum Ekonomiczne w Krynicy zajęła mu osiem godzin.
- Nie był to czas efektywnie spędzony. Wyliczono, że po zakończeniu projektu zaoszczędzony czas sięgnie 8,7 mld minut. Ludzie będą mogli ten czas zagospodarować w inny sposób - podkreślił dyrektor Kolei Litewskich.

Tysiąc kilometrów Rail Baltica z Warszawy do Tallina
Polski odcinek Rail Baltica to linia E75 na odcinku Warszawa-Białystok-Ełk-Trakiszki-granica państwa z Litwą o długości 341 km; długość całego szlaku Rail Baltica między Warszawą a Tallinem wynosi ok. 1 tys. km.

Jednocześnie szlak Rail Baltica na terenie Polski stanowi część korytarza transportowego Morze Północne-Bałtyk, który poprzez linię kolejową E20 łączy Polskę z Niemcami i państwami Beneluksu.

Modernizacja polskiego odcinka 341 km Warszawa-Białystok
W Polsce ma być zmodernizowanych całe 341 km tej trasy: Warszawa-Sadowne-Czyżew-Białystok-Ełk do Trakiszek na granicy z Litwą. Obecnie zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzi inwestycje obejmujące połączenie Warszawa-Białystok, dzięki któremu podróż z Warszawy do Białegostoku skróci się poniżej dwóch godzin. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły tam jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Na początku sierpnia tego roku PLK ogłosiły przetarg, w którym chcą wyłonić wykonawcę robót budowlanych na 70-kilometrowym odcinku Czyżew-Białystok. To ostatni, trzeci etap prac na linii z Mazowsza na Podlasie. Pierwszy etap prac na Rail Baltica, czyli przebudowa odcinka Rembertów-Tłuszcz (Sadowne) dobiega końca, trwają także prace na odcinku Sadowne-Czyżew.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Connecting Europe Facility - Łącząc Europę. Roboty na odcinku Czyżew-Białystok mają być zrealizowane do końca 2020 r.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Komentarze (0)
  • SWLQM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
Górnictwo: dwaj pracownicy kopalni Murcki-Staszic nie żyją
21 lutego 2019
36784
Tragedia, która była końcem kopalni
21 lutego 2019
14325
Górnictwo: w kopalni Murcki-Staszic zginął były piłkarz
22 lutego 2019
7950
Górnictwo: akcja ratunkowa w kopalni Murcki-Staszic
21 lutego 2019
6922
Górnictwo: zarząd PGG jest zadowolony z ubiegłego roku
19 lutego 2019
5963
Murcki-Staszic: będą wyjaśniać, jak zginęli górnicy
22 lutego 2019
5881
Górnictwo: kolos przed Halembą 
22 lutego 2019
5404
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu