Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA
NAJNOWSZE GALERIE
Zabrze: wielkie barbórkowe święto w kopalni Guido
10 grudnia 2018
Katowice: podróż wodorowym autobusem JSW
10 grudnia 2018
COP24: co jedzą uczestnicy szczytu klimatycznego?
9 grudnia 2018
Tarnowskie Góry: Faser SA gościł studentów górnictwa z Rosji
8 grudnia 2018
Pływanie: wyzwanie dla najtwardszych
6 grudnia 2018
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA
9 sierpnia 2018 Polska Agencja Prasowa
Zabrze: zakończono drugi etap naprawy wybrzuszeń na DTŚ
Od czwartku kierowcy mogą bez przeszkód jeździć naprawionym odcinkiem DTŚ w Zabrzu
fot: K. Krzemiński DTŚ SA

Drugi etap prac gwarancyjnych, związanych z naprawą uszkodzonego fragmentu Drogowej Trasy Średnicowej w Zabrzu, wykonawca zakończył. Od środy, 8 sierpnia, otwarto już obie jezdnie newralgicznej dla regionu arterii. Od czwartku, 9 sierpnia, ruch odbywa się bez zwężeń.

Wszystkie trzy etapy docelowej naprawy, liczącego ok. 3 km uszkodzonego fragmentu trasy, rozplanowano na lata od 2017 do 2019-20. Nawierzchnia tej kluczowej dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii arterii zaczęła wybrzuszać się po kilku tygodniach eksploatacji - jeszcze w 2014 r. Odtąd, dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, była m.in. kilkakrotnie frezowana.

Następnie przedstawiciele wykonawców trasy (spółki Eurovia Polska) oraz inwestora zastępczego (spółki Drogowa Trasa Średnicowa) ustalili - z udziałem zabrzańskich samorządowców - procedurę naprawy, obejmującą jej trzy etapy.

Zniwelowano największe wybrzuszenia
W zrealizowanym w zeszłym roku pierwszym etapie w miejscach największych uszkodzeń rozebrano punktowo zarówno nawierzchnię, jak i podbudowę - do poziomu górnej części nasypu, wykonując je od nowa. Wcześniej na obu końcach uszkodzonego fragmentu trasy wykonano tzw. przewiązki, umożliwiające przejazd między jezdniami. Potem, w trakcie robót, dwukierunkowy ruch odbywał się najpierw jedną, potem drugą jezdnią.

Ułożono nową wierzchnią warstwę
Analogiczna organizacja ruchu obowiązywała od początku marca tego roku. Tegoroczne prace obejmowały budowę nowych wierzchnich warstw konstrukcji obu jezdni na całej ich długości.

W czwartek rzecznik zabrzańskiego magistratu Sławomir Gruszka poinformował, że już w środę, po zakończeniu tych robót, kierowcy mogli znów korzystać z obu jezdni DTŚ. Napotykali jednak jeszcze zwężenia związane z pracami przy zabezpieczaniu przewiązek. Od czwartku zniknęły i te utrudnienia.

Gruszka przypomniał, że z północnej - gotowej już jezdni trasy - korzystali w poniedziałek kolarze ścigający się na III etapie wyścigu Tour de Pologne. Fragment DTŚ zawodnicy pokonywali trzykrotnie - w ramach wieńczącej etap wytyczonej w Zabrzu pętli.

Za rok pojawi się nowy asfalt
W ostatnim etapie naprawy uszkodzonego fragmentu DTŚ w Zabrzu, zakładanym na lata 2019-20 i warunkowanym całkowitą stabilizacją nawierzchni, położone zostaną górne warstwy asfaltu - z warstwą ścieralną.

Zabrzański fragment trasy, którego dotyczy problem, to dwa tzw. projektowe odcinki Z3 i Z4 o łącznej długości ok. 3 km, wiodące z centrum Zabrza do granicy z Gliwicami, wybudowane za ok. 185 mln zł. Powodem wypiętrzeń okazały się przeobrażenia jednego ze składników materiału użytego do budowy nasypów drogi - dostarczonego przez zewnętrznego dostawcę.

Problemy pojawiły się kilka tygodni po udostępnieniu trasy kierowcom w sierpniu 2014 r. Nawierzchnia zaczęła falować, a wykonawca - firma Eurovia Polska - uznał, że powodem jest osuwanie się nasypów. Te "gwoździowano" betonowymi elementami, ale prace przeprowadzone w grudniu 2014 r. nie przyniosły skutku - nawierzchnia wciąż się wybrzuszała.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA
Komentarze (0)
  • CBITP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA
CZĘSTO CZYTANE
Pawłowice: uroczysta akademia barbórkowa JSW w kopalni Pniówek
4 grudnia 2018
10667
Borynia: mobilizacja na górniczym froncie
8 grudnia 2018
9334
Górnictwo: mniej kopalń - dłuższe fedrowanie
6 grudnia 2018
6269
Przyszły rok pod znakiem nowych kopalń
3 grudnia 2018
5733
Górnictwo: Barbórka w Spółce Restrukturyzacji Kopalń
3 grudnia 2018
5432
AGH: obchody barbórkowe razem z JSW
7 grudnia 2018
4965
Brzeszcze: górnictwo fundamentem polskiej gospodarki
4 grudnia 2018
3393
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA
Partnerzy portalu
Patronaty portalu