Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Faser SA: aparaty ATU-1 po rocznych testach w kopalni JSW
19 stycznia 2019
Katowice: medalowi hokeiści GKS pod opieką Taurona
16 stycznia 2019
Śląsk: jakościowa rewolucja w przewozach towarów koleją
15 stycznia 2019
Górnictwo: koncertowy początek nowego roku
14 stycznia 2019
Górnictwo: PZZ Kadra rozpoczęła świętowanie jubileuszu
12 stycznia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 czerwca 2018 Portal gospodarka i ludzie autor: JM
Koleje: PKP PLK rozpoczynają budowę mostów na Wiśle w Krakowie
Kolejowe mosty będą realizowane etapami, by zachować ciągłość ruchu pociągów. Pierwszy będzie budowany obiekt wschodni
fot: plk-sa.pl

Nowe, niemal ćwierćkilometrowe mosty na Wiśle mają usprawnić podróże koleją przez Kraków. W czerwcu PKP PLK rozpoczynają budowę przepraw. To kolejny etap modernizacji krakowskiej linii średnicowej.

Chodzi o inwestycję na linii Kraków Główny - Kraków Płaszów, ktorej ważnym elementem jest dobudowa dwóch torów, przeznaczonych dla pociągów kolei aglomeracyjnej. Właśnie rusza budowa mostów na Wiśle na których docelowo, w 2020 roku, ułożone będą cztery tory kolejowe, gwarantujące sprawne podróże w regionie i szybkie kursy pociągów dalekobieżnych.

- Dziś realizujemy największy w historii program inwestycyjny dla polskich kolei. Prace toczą się w całej Polsce. Bardzo się cieszę, że Kraków i Małopolska zyskują na modernizacji szlaków kolejowych, czego dowodem jest inwestycja w nowe mosty na Wiśle. Każda kolejna taka inwestycja przybliża nas do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i punktualna polska kolej – powiedział Łukasz Smółka, szef gabinetu politycznego Ministra Infrastruktury.

Kolejowe mosty będą realizowane etapami, by zachować ciągłość ruchu pociągów. Pierwszy będzie budowany obiekt wschodni (położony najbliżej mostu Kotlarskiego). Później ruch kolejowy zostanie przeniesiony na nowy most, a wykonawca będzie kontynuował budowę pozostałych przepraw. Nowe mosty, o długości 234 m i łącznej szerokości 32 m, będą miały konstrukcję łukową. Znajdować się będą 4,5 metra nad poziomem wody, a ich wysokość osiągnie 18 metrów. Pociągi pojadą po nich z prędkością 100 km/h.

Pierwszy etap robót ruszy w poniedziałek (25 czerwca) po obu stronach Wisły – na bulwarach Kurlandzkim i Podolskim. Do sierpnia wykonawca będzie wbijał ściany oporowe, zabezpieczające plac budowy i przygotowywał się do robót przy podporach. Ze względów bezpieczeństwa ruch pieszych i rowerzystów, przy brzegach Wisły, zostanie wstrzymany. Na bulwarach będzie oznakowanie, kierujące ich użytkowników na drogi alternatywne – przez ul. Podgórską i Zabłocie. W kolejnych etapach prac, zmiany będą mniejsze, a dla pieszych i rowerzystów będą przygotowane ścieżki zastępcze.

Przebudowa krakowskiej linii średnicowej to największa inwestycja realizowana obecnie przez PLK na południu Polski. Dzięki niej rozwinie się kolej aglomeracyjna w stolicy Małopolski. Powstaną dwa nowe przystanki kolejowe (Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki), a istniejąca infrastruktura zostanie kompleksowo zmodernizowana. Oprócz nowych mostów na Wiśle w centrum Krakowa powstają dwie estakady kolejowe, które na dobre zmienią oblicze miasta. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • MWVIQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
JSW: bliżej nowej kopalni
19 stycznia 2019
12028
Mysłowice-Wesoła: trzy kolory czujnika
19 stycznia 2019
6185
Rekompensaty: od 22 stycznia można składać wnioski
17 stycznia 2019
5422
Faser SA: aparaty ATU-1 po rocznych testach w kopalni JSW
19 stycznia 2019
2857
Historia: czeski górnik ucieka do Szwecji
18 stycznia 2019
2795
Górnictwo: mineralna z kopalni
20 stycznia 2019
2557
Górnictwo: odezwa do załogi przed pikietą w stolicy
17 stycznia 2019
2546
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu