Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Katowice: medalowi hokeiści GKS pod opieką Taurona
16 stycznia 2019
Śląsk: jakościowa rewolucja w przewozach towarów koleją
15 stycznia 2019
Górnictwo: koncertowy początek nowego roku
14 stycznia 2019
Górnictwo: PZZ Kadra rozpoczęła świętowanie jubileuszu
12 stycznia 2019
Zabrze: finał zabawy w Mikołajów w kopalni Królowa Luiza
12 stycznia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 czerwca 2018 Portal gospodarka i ludzie autor: MD
Transport: przetarg na koncepcję Kolei Metropolitalnej
- W wysokorozwiniętych miastach i obszarach metropolitalnych podstawą transportu publicznego jest kolej – ocenia Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
fot: Maciej Dorosiński

Zakup nowych pociągów tradycyjnych i zwiększenie liczby połączeń na najbardziej popularnych trasach, a może budowa tras dla kolei typu monorail, albo po prostu… metra? To tylko kilka z pytań, na które odpowiedzi i rekomendacje zostaną zawarte w koncepcji Kolei Metropolitalnej. Właśnie został ogłoszony przetarg, którego celem jest wyłonienie firmy, mającej opracować ten dokument - poinformowały służby prasowe Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. 

- W wysokorozwiniętych miastach i obszarach metropolitalnych podstawą transportu publicznego jest kolej – ocenia Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

- Niestety w ostatnich 30. latach obserwowany jest spadek znaczenia tego środka transportu w naszym regionie. Chcemy je odbudować, ponieważ transport szynowy może być zbawienny dla dróg, zatłoczonych dzisiaj przez samochody osobowe. Każdy z nas wie, że nawet drobna kolizja w godzinach szczytu może skutecznie sparaliżować ruch pomiędzy kilkoma miastami Metropolii – dodaje.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w środę, 13 czerwca, ogłosiła postępowanie przetargowe, którego celem będzie wybór firmy, mającej opracować koncepcję Kolei Metropolitalnej. Jego opracowanie – zgodnie z przedstawionym harmonogramem – powinno zająć 19 tygodni, a zatem jego założenia powinniśmy poznać na początku grudnia. 

- Koncepcja odpowie nam na najważniejsze pytania dotyczące organizacji transportu szynowego na terenie Metropolii – podkreśla Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM, który w zarządzie zajmuje się sprawami związanymi m.in. z transportem.

- Zawarte w nim zostaną analizy dotyczące potoków pasażerów; tego czy, a jeśli tak, to w jakiej formule rozbudowywać trasy kolejowe na terenie Metropolii, by transport szynowy mógł realnie konkurować z samochodami – wyjaśnia. 

 Chodzi o to, by znaleźć odpowiedź na pytania, czy myśląc o kolei powinniśmy stawiać na zakup nowych pociągów, które mogłyby uzupełnić już teraz funkcjonujące połączenia na najbardziej popularnych trasach oraz na to, w jakim kierunku rozwijana i rozbudowywana powinna być metropolitalna sieć połączeń kolejowych w przyszłości. Z opracowanego dokumentu dowiemy się zatem jaki model Kolei Metropolitalnej byłby najbardziej odpowiedni dla tego obszaru. Przeanalizowane zostaną różne warianty i wskazana rekomendacja odnośnie tego, czy Metropolia powinna stawiać na rozbudowę sieci kolei tradycyjnej, a może inwestować w infrastrukturę jednoszynową, czyli monorail, gdzie

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • EUIMS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
Górnictwo: śmiertelny wypadek w ruchu Rydułtowy
11 stycznia 2019
24796
Ile górnik ma w kieszeni?
12 stycznia 2019
18906
Górnictwo: w kopalni zawaliły się chodniki, zginęli górnicy
13 stycznia 2019
6998
O co chodzi z tym węglem - wyjaśnienia dla polityków
13 stycznia 2019
5011
Górnictwo: koncertowy początek nowego roku
14 stycznia 2019
4195
Górnictwo: PZZ Kadra rozpoczęła świętowanie jubileuszu
12 stycznia 2019
2858
Srebrna Góra: odkopią tajemnice kopalni Amalia?
12 stycznia 2019
2778
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu