Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnictwo: o węglu i koksie powiedzą wszystko
22 stycznia 2019
Faser SA: aparaty ATU-1 po rocznych testach w kopalni JSW
19 stycznia 2019
Katowice: medalowi hokeiści GKS pod opieką Taurona
16 stycznia 2019
Śląsk: jakościowa rewolucja w przewozach towarów koleją
15 stycznia 2019
Górnictwo: koncertowy początek nowego roku
14 stycznia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 czerwca 2018 Portal gospodarka i ludzie autor: WIG
Katowice: projektowanie tramwaju na południe wydłużone o rok
Katowiccy samorządowcy chcą osiągnąć zgodę z właścicielami jak największej liczby nieruchomości na trasie przyszłego tramwaju na południe miasta
fot: UM Katowice

Rozmowy z mieszkańcami spowodowały podpisanie aneksu z projektantem inwestycji pod nazwą "Tramwaj na Południe Katowic". Znajduje się ona na ostatnim etapie przygotowania dokumentacji przed uzyskaniem decyzji środowiskowej w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach. Przeprowadzono m.in. szereg analiz dla ponad tysiąca działek, przez które (lub w których pobliżu) będzie przebiegała planowana inwestycja - poinformował w piątek, 8 czerwca, portal nettg.pl Wydział Komunikacji Społecznej UM w Katowicach.

- W trakcie tych prac zdecydowano, że pomimo możliwości prawnych wynikających z regulacji tzw. specustawy drogowej, Urząd Miasta Katowice będzie prowadził rozmowy i zmierzał do konsensu z właścicielami możliwie największej liczby nieruchomości. Spowodowało to potrzebę zmiany terminu realizacji umowy ze Sweco Consulting, firmą odpowiedzialną za wykonanie m.in. projektu budowlano-wykonawczego inwestycji z 16 października 2018 r. na 16 października 2019 r. - podano w komunikacie.

– Decyzja o prowadzaniu rozmów ma dwie konsekwencje. Z jednej strony wydłużyła etap przygotowania dokumentacji, jednak z drugiej powinna mieć wpływ na mniejszą liczbę uwag mieszkańców, które pojawią się w trakcie konsultacji społecznych prowadzonych przez RDOŚ w ramach procedowania decyzji środowiskowej – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta.
– To z kolei powinno przełożyć się na krótszy czas trwania procedury uzyskania prawomocnej decyzji środowiskowej. W związku z czym dopiero po uzyskaniu decyzji z RDOŚ będzie możliwe określenie zmiany terminu zakończenia całej inwestycji – dodaje.

Koszt realizacji całej inwestycji szacowany jest obecnie na 110 mln zł, z czego w większości ma być dofinansowana ze środków UE. Średni czas podróży tramwajem z Kostuchny do Rynku wyniesie w godzinach szczytu tylko 20-24minuty. Wzdłuż liczącej ok. 5,2 km długości trasy planowane jest ulokowanie 6 przystanków oraz ścieżki rowerowej wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą.

Już wcześniej zdecydowano, że linia tramwajowa rozpocznie się na obecnej pętli Brynów, a kończyć będzie się na nowej pętli Kostuchna. Tramwaj będzie jeździł wzdłuż ulic Rzepakowej i Kolejowej, a potem terenami poza drogami publicznymi - wzdłuż linii kolejowej i ciepłociągu - mijać tereny leśne i docierać na Osiedle Odrodzenia, wzdłuż ul. Radockiego i Bażantów do pętli w rejonie ul. Armii Krajowej.

Realizowany wspólnie z Tramwajami Śląskimi projekt nowej linii zakłada, że umożliwi ona podróż tramwajem z Kostuchny na Rynek w godzinach szczytu w 22-24 minuty. Prędkość komunikacyjna ma wynosić 24-30 km/h. Na nowej trasie będzie osiem przystanków oddalonych od siebie o 600-800 m. Budowa linii nie będzie skutkowała wyburzeniem budynków.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • ISYRY
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
JSW: bliżej nowej kopalni
19 stycznia 2019
12307
Mysłowice-Wesoła - trzy kolory czujnika
19 stycznia 2019
6478
Rekompensaty: od 22 stycznia można składać wnioski
17 stycznia 2019
5719
Faser SA: aparaty ATU-1 po rocznych testach w kopalni JSW
19 stycznia 2019
3075
Historia: czeski górnik ucieka do Szwecji
18 stycznia 2019
2900
Górnictwo: mineralna z kopalni
20 stycznia 2019
2739
Górnictwo: odezwa do załogi przed pikietą w stolicy
17 stycznia 2019
2620
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu