PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
10 kwietnia 2018 06:24 Polska Agencja Prasowa

Czempioni mają konkurować na globalnych rynkach

- Rolą czempionów - poza budowaniem dobrej polskiej marki - jest przede wszystkim (...) udział w realizacji strategicznych projektów inwestycyjnych i skuteczna konkurencja na globalnych rynkach - zaznaczyła minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz
fot: Ministerstwo Energii

Rolą czempionów, poza budowaniem polskiej marki, jest przede wszystkim udział w realizacji strategicznych projektów inwestycyjnych i skuteczna konkurencja na globalnych rynkach - powiedziała w poniedziałek, 9 kwietnia, minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz.

Szefowa resortu MPiT uczestniczyła w poniedziałek w prezentacji raportu opracowanego przez Politykę Insight "Czempioni narodowi. Jakich potrzebuje Polska".

Minister Emilewicz podkreśliła, że resort wspiera przekształcanie się małych firm w średnie, a tych średnich w duże. Dodała, że rządowi zależy, by liczba czempionów rosła, gdyż to przede wszystkim duże podmioty stać na kosztowe wydatki na badania i rozwój, które prowadzą do innowacyjności.

Dlatego tak bardzo zależy nam, jak mówiła, by pozycja czempionów się ugruntowała jeszcze bardziej - nie tylko na naszym lokalnym rynku, ale aby byli w stanie się rozwijać i "sięgać dalej".

- Rolą czempionów - poza budowaniem dobrej polskiej marki - jest przede wszystkim (...) udział w realizacji strategicznych projektów inwestycyjnych i skuteczna konkurencja na globalnych rynkach - zaznaczyła.

Jak wskazała Emilewicz, tylko wtedy, "gdy połączymy siły pieniądza publicznego z prywatnym, możemy liczyć na to, że nowe technologie zostaną w Polsce wypracowane".

- Tylko dzięki temu będziemy mogli liczyć na skuteczną ekspansję na rynkach zagranicznych. Taką ekspansję, która nie opiera się na niskich kosztach płacy w Polsce, ale na atrakcyjności produktów i usług, które tutaj zostaną wypracowane - zaznaczyła.

Minister podkreśliła, że od narodowych czempionów należy oczekiwać szybkiego, zrównoważonego i odpowiedzialnego wzrostu.

Obecny na poniedziałkowej prezentacji prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula mówił, że lubimy czempiony, bo płacą podatki i zatrudniają polskich obywateli.

- Dają poczucie dumy narodowej - zaznaczył.

Dodał, że "nasi czempioni są czempionami na naszą skalę, a na skalę globalną są dopiero początkującymi".

Pierwszą dziesiątkę rankingu czempionów narodowych Polityki Insight otwiera KGHM, na kolejnych miejscach sklasyfikowano: PKN Orlen, PGNiG, Ciech, Synthos, Polpharma, Asseco Poland, Comarch, Grupa Azoty, Boryszew.

Grupa kapitałowa KGHM Polska Miedź "uzyskała 88 ze 100 punktów i nieznacznie wyprzedziła Polski Koncern Naftowy Orlen z wynikiem 86 pkt." - napisano w raporcie. Trzecią pozycję zajęło Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo z 68 pkt.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JYYCG
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,490 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]