Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA
NAJNOWSZE GALERIE
COP24: co jedzą uczestnicy szczytu klimatycznego?
9 grudnia 2018
Tarnowskie Góry: Faser SA gościł studentów górnictwa z Rosji
8 grudnia 2018
Pływanie: wyzwanie dla najtwardszych
6 grudnia 2018
Faser: zakładowe święto z barbórkowym rytuałem
5 grudnia 2018
Pawłowice: uroczysta akademia barbórkowa JSW w kopalni Pniówek
4 grudnia 2018
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA
10 marca 2018 Polska Agencja Prasowa
Kraków: do czerwca ograniczony ruch pociągów w centrum
Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice, biegnąca przez centrum miasta, to obecnie najważniejsza inwestycja na terenie krakowskiego węzła kolejowego
fot: Andrzej Bęben/ARC

PKP PLK wprowadzą od niedzieli do 9 czerwca tego roku ograniczenia w ruchu pociągów na remontowanym odcinku linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Codziennie w godz. 9.30-14.40 tory pomiędzy Krakowem Głównym i Podłężem będą zamknięte.

Jak poinformował Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK, codzienna przerwa w kursowaniu składów od 9.30 do 14.40 będzie wynikać z zaplanowanej w tym czasie przez wykonawcę intensyfikacji prac budowlanych.

Pierwotnie zakładano, że w ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice ruch kolejowy będzie utrzymany przynajmniej po jednym torze. Jednak zapisy m.in. decyzji środowiskowej wymagają, aby prace budowlane były wykonywane wyłącznie w porze dziennej.

Według PKP PLK zmiana organizacji ruchu pociągów wprowadzona jest poza godzinami, w których natężenie ruchu pasażerskiego jest największe. Dla zapewnienia ruchu pasażerskiego zarządca torów przygotował przejazd pociągów przez Nową Hutę, po linii 95 Kraków Mydlniki - Podłęże.

Niektóre pociągi dalekobieżne, pojadą objazdami. Pasażerowie chcący dostać się do Krakowa będą mieli możliwość przesiadki na stacjach w Miechowie i Bochni (w zależności, od której strony podróżują). Natomiast pasażerowie pociągów podmiejskich będą mieli możliwość przesiadki na komunikację zastępczą. Odjazdy z Krakowa Głównego w kierunku północnym i zachodnim będą bez zmian.

PLK zapewniają, że zmiana dotyczy tylko siedmiu pociągów dalekobieżnych, kursujących między godz. 9.30 a 14.40. Składy jadące z Krakowa Głównego w stronę Katowic i Warszawy będą mogły jechać bez zmian. Pociągi z Krakowa Płaszowa pojadą w stronę Katowic i Warszawy z ominięciem stacji Kraków Główny. Pociągi kursujące na trasie Rzeszów - Wrocław pojadą po linii Kraków Mydlniki - Podłęże (nr 95) bez zatrzymywania.

Z myślą o pasażerach PLK wraz z przewoźnikami przygotowały akcję informacyjną o zmianach. Na wszystkich przystankach w Krakowie i w kraju, w regularnych odstępach, wygłaszane są komunikaty o zmianach w kursowaniu pociągów. Plakaty i nowe rozkłady jazdy pojawiły się w gablotach na stacjach i przystankach. Dodatkowo na najważniejszych stacjach pojawią się mobilni informatorzy a podróżni będą otrzymywać ulotki z kompletem informacji.

Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice, biegnąca przez centrum miasta, to obecnie najważniejsza inwestycja na terenie krakowskiego węzła kolejowego.

Rozpoczęte w lipcu tego roku prace modernizacyjne linii Kraków Główny Towarowy - Rudzice zakładają zastąpienie nową, 850-metrową estakadą nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nim dwóch par torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych. Inwestycja o wartości 240,8 mln euro, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro, powinna się zakończyć w 2020 r.

Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-km odcinka torowiska. Prace wykonywane są na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.

Tagi
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA
Komentarze (0)
  • QSAHE
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA
CZĘSTO CZYTANE
Pawłowice: uroczysta akademia barbórkowa JSW w kopalni Pniówek
4 grudnia 2018
10459
Borynia: mobilizacja na górniczym froncie
8 grudnia 2018
8328
Górnictwo: mniej kopalń - dłuższe fedrowanie
6 grudnia 2018
6156
Przyszły rok pod znakiem nowych kopalń
3 grudnia 2018
5577
Górnictwo: Barbórka w Spółce Restrukturyzacji Kopalń
3 grudnia 2018
5201
AGH: obchody barbórkowe razem z JSW
7 grudnia 2018
4236
Brzeszcze: górnictwo fundamentem polskiej gospodarki
4 grudnia 2018
3325
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA
Partnerzy portalu
Patronaty portalu