PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 lutego 2018 12:05 Polska Agencja Prasowa 1,161 odsłon

Transport: Emirates chcą latać do Warszawy Airbusem A380

Największe samoloty świata przewożące od 500 do 850 pasażerów mają lądować regularnie na warszawskim Okęciu
fot: Emirates

Linia lotnicza Emirates chce zacząć wykorzystywać do codziennych lotów na trasie Warszawa - Dubaj Airbusa A380, największy pasażerski samolot na świecie - poinformował PAP w środę szef polskiego oddziału Emirates Maciej Pyrka.

Aby maszyna tego typu mogła wykonywać codzienne operacje ze stołecznego Okęcia konieczne jest przeznaczenie na stałe do jej obsługi jedynego stanowiska na Okęciu umożliwiającego odprawienie tak dużego samolotu oraz przystosowanie do niego infrastruktury lotniska.

- My jesteśmy praktycznie gotowi, żeby rozpocząć operacje tym samolotem z Warszawy w obecnym rozkładzie lotów na obecnych slotach. Jeśli lotnisko w Warszawie zagwarantuje dostęp do terminala i podejmie decyzje związane z infrastrukturą, to potrzebujemy kilku miesięcy, żeby ten samolot wprowadzić - zaznaczył Pyrka.

- Rozpoczęcie operacji tak dużym samolotem wymaga odpowiednich przygotowań - dodał. Według niego do Warszawy mógłby latać samolot w konfiguracji zabierającej na pokład od 510 do ponad 600 pasażerów.

Airbus A380 w barwach Emirates już raz lądował na Okęciu - było to jednorazowe wydarzenie 10 lutego zeszłego roku związane z 4. rocznicą połączenia Warszawa-Dubaj. Przewoźnik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest największym użytkownikiem tych maszyn - obecnie posiada ich ponad 100, a ostatnio podpisał umowę z Airbusem na dostawę kolejnych 36 takich samolotów.

Airbus A380 to dwupoziomowy, szerokokadłubowy, czterosilnikowy samolot pasażerski. Ma 73 m długości, blisko 80 m rozpiętości oraz 24 m wysokości. Przy podziale na trzy klasy na pokład tej maszyny może wejść 525 osób, a jeżeli cały samolot jest skonfigurowany do klasy ekonomicznej - 853. Pierwszy komercyjny lot Airbusa A380 odbył się 25 października 2007 roku między Singapurem a Sydney.

Obecnie linie Emirates na trasie między Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi a Polską wykorzystują Boeinga 777-300 dysponującego 428 miejscami dla pasażerów. Jak powiedział PAP Maciej Pyrka podczas spotkania w Krakowie, obłożenie na tej trasie wynosi blisko 80 proc.

Od momentu uruchomienia połączenia pięć lat temu Emirates przewiozły na trasie między Warszawą i Dubajem ponad 975 tys. pasażerów.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SUCUX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,626 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]