Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Rocznice: uczczono pamięć poległych górników z Wujka
16 grudnia 2018
Historia: tablica przypomni o strajku w kopalni Staszic
15 grudnia 2018
JSW: nowe produkty na trudne czasy
14 grudnia 2018
Katowice: związkowa inicjatywa na szczycie klimatycznym
13 grudnia 2018
COP24: zgazowanie to przyszłość węgla
13 grudnia 2018
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 stycznia 2018 Polska Agencja Prasowa
Kolej: dla transportu węgla przebudują stację Gliwice Port
Modernizacja stacji Gliwice Port (na zdj. stan w grudniu 2017 r.) wiąże się z planami szerszego wykorzystania Kanału Gliwickiego i Odry do transportu m.in. węgla
fot: Śląskie Centrum Logistyki

Rozpoczęła się kompleksowa, realizowana kosztem 30 mln zł, przebudowa kolejowej stacji towarowej Gliwice Port. To główny punkt obsługujący Śląskie Centrum Logistyki i ładunki transportowane drogą wodną na Kanale Gliwickim. Po modernizacji stacja przyjmie dłuższe składy pociągów.

- Przebudowa stacji Gliwice Port zwiększy przepustowość węzła kolejowego, dostosuje przestarzałą infrastrukturę do obowiązujących standardów i pozwoli na sprawniejszy przewóz ładunków - podało w poniedziałek, 8 stycznia, gliwickie Śląskie Centrum Logistyki.

Ta należąca w ponad trzech czwartych do samorządu Gliwic spółka obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura.

Stacja nad kanałem od 1939 roku
Stację Gliwice Port uruchomiono w 1939 r. wraz z zakończeniem budowy Kanału Gliwickiego. Jak podały w poniedziałek służby prasowe gliwickiego magistratu w miejskim biuletynie informacyjnym, po kilkudziesięciu latach eksploatacji kolejowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zadecydowała o kompleksowej przebudowie tego miejsca i dostosowaniu go do wymogów bezpieczeństwa.

Dzięki modernizacji torów możliwe stanie się tam przyjmowanie pociągów o długości nawet 800 metrów, co znacząco usprawni przewóz ładunków. Z kolei modernizacja przestarzałych urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli podnieść przepustowość węzła kolejowego.

Roboty potrwają do końca listopada
Wartość inwestycji realizowanej przez PKP PLK w ramach programu "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej" (będącego częścią Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko) to 30 mln zł. Prace mają potrwać maksymalnie do końca listopada. W trakcie robót przewidziano zamknięcia torowe na liniach 167 i 675. W ramach tego projektu naprawiona ma być też linia 711 między Maciejowem Północnym a Gliwicami.

Modernizacja stacji wiąże się z planami szerszego wykorzystania Kanału Gliwickiego i Odry do transportu, m.in. węgla. Według niedawnych informacji przekazanych PAP w tym roku operator Portu Gliwice spodziewa się podwojenia ilości węgla, wyprawianego drogą wodną z Gliwic do Wrocławia.

Przebudowa dla transportu węgla
W zeszłym roku, po pięciu latach przerwy, w porcie wznowiono przeładunek węgla, wysyłając ponad 120 tys. ton tego paliwa. Pierwsze barki z węglem wypłynęły z Gliwic 14 lipca zeszłego roku, dowożąc go Kanałem Gliwickim i dalej Odrą do elektrociepłowni

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • SJWXD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
Górnictwo: trzynastu kopaczy odciętych przez wodę
17 grudnia 2018
11677
Górnictwo: obudowy za blisko 45 mln zł dla kopalni PGG
14 grudnia 2018
7379
SRK: podpisano układ zbiorowy pracy
13 grudnia 2018
5330
Postęp, dyscyplina i kultura pracy
15 grudnia 2018
4372
Górnictwo: zbędny majątek już w SRK
12 grudnia 2018
3233
JSW: nowe produkty na trudne czasy
14 grudnia 2018
2316
Historia: tablica przypomni o strajku w kopalni Staszic
15 grudnia 2018
2222
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu