Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Prezes WUG prezesem SITG
16 listopada 2019
Pracownik ruchu Zofiówka triumfuje w konkursie bhp
15 listopada 2019
Pracownik ruchu Halemba wygrywa konkurs Pracuję bezpiecznie
14 listopada 2019
Niezwykle wydajny kombajn już pracuje w Budryku
12 listopada 2019
W Katowicach uczczono Dzień Niepodległości
11 listopada 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 listopada 2017 Polska Agencja Prasowa
Projekty: nowy system ładowania autobusów elektrycznych
Atutem rozwiązania jest krótki czas ładowania niwelujący przestoje w pracy autobusów - odbywa się w czasie wysiadania i wsiadania pasażerów
fot: solarisbus.com

Krakowska firma inżynieryjna EC Engineering zaprojektowała i wyprodukowała system szybkiego ładowania autobusów elektrycznych. Urządzenie, opracowane dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, będzie niebawem funkcjonowało w m.in. Warszawie.

Jak wyjaśniła w środę Agnieszka Klamka z EC Engineering, system ładowania autobusów elektrycznych, opracowany przez krakowską firmę pozwala ładować akumulatory w szybki i efektywny sposób. Autobusy jeżdżące po mieście mogą doładowywać baterie na pętlach i na przystankach, gdzie zamontowano specjalne ładowarki, pod którymi zatrzymuje się autobus i pobiera prąd przez złącze automatycznie podnoszone z poziomu dachu pojazdu.

Atutem tego rozwiązania jest krótki czas ładowania niwelujący przestoje w pracy autobusów - odbywa się w czasie wysiadania i wsiadania pasażerów i jest możliwe w wielu punktach miasta, gdzie zamontowano specjalne stacje.

Przedstawiciele krakowskiej firmy zwracają uwagę, że obecnie w upowszechnieniu autobusów elektrycznych przeszkadza długi czas ładowania (wynosi kilka godzin, a ładowanie odbywa się wyłącznie w zajezdni), a także duża masa akumulatorów. System opracowany przez EC Engineering - zaznaczają - niweluje te dwa negatywne czynniki.

Projekt i prototyp powstały przy współpracy z krakowską Akademią Górniczo-Hutniczą, dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu INNOTECH. System został przetestowany przy współpracy z MPK Lublin. W tym mieście zamontowana została stacja ładowania oraz - przy współpracy z firmą Ursus - przygotowany prototypowy autobus, przystosowany do nowego systemu. Testy przeprowadziła także firma Solaris.

Według zapowiedzi producenta, dzięki przetargowi wygranemu przez Ursusa na dostawę autobusów elektrycznych do Warszawy, systemy te obsługiwać będą komunikację miejską w stolicy. Autobusy elektryczne zostaną wyposażone w urządzenia wyprodukowane przez EC Engineering. Do Warszawy trafiło już 10 pantografów i dwie stacje dokujące.

Urządzenia zostały zamówione także przez czeską firmę SOR, specjalizującą się w produkcji autobusów, do stolicy Słowacji, Bratysławy (docelowo trafi tam 18 pantografów i siedem stacji dokujących). SOR zamówił także kolejne 20 pantografów dla Hradec Kralove w Czechach.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Komentarze (0)
  • VYJAR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Podziemne skrzyżowanie w Piaście
16 listopada 2019
12868
Niezwykle wydajny kombajn już pracuje w Budryku
12 listopada 2019
11402
Górniczy związkowcy stracą możliwość nacisku
13 listopada 2019
10457
Związkowcy piszą do premiera w sprawie kopalni Taurona Wydobycie
14 listopada 2019
8397
Pracownik ruchu Halemba wygrywa konkurs Pracuję bezpiecznie
14 listopada 2019
7429
W koszmarnym wypadku zginęło 30 osób, większość górnicy
15 listopada 2019
4911
Nie ma planów zamykania kopalń
18 listopada 2019
4523
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu