Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnictwo: o węglu i koksie powiedzą wszystko
22 stycznia 2019
Faser SA: aparaty ATU-1 po rocznych testach w kopalni JSW
19 stycznia 2019
Katowice: medalowi hokeiści GKS pod opieką Taurona
16 stycznia 2019
Śląsk: jakościowa rewolucja w przewozach towarów koleją
15 stycznia 2019
Górnictwo: koncertowy początek nowego roku
14 stycznia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 października 2017 Prezentacja
Motoryzacja: Kia ma szansę podbić rynek crossoverów
Podstawowa wersja Stonica, z silnikiem o pojemności 1,2 litra kosztuje niecałe 55 tys. zł
fot: Bartłomiej Szopa

Crossover to ostatnio modne słowo w branży motoryzacyjnej. Właściwie wszyscy popularni producenci samochodów mają w swojej ofercie przedstawiciela tego segmentu i gorąco zachęcają kierowców do kupna takich – trochę miejskich, a trochę terenowych pojazdów. Do gry na rynku tych coraz popularniejszych samochodów z silnym akcentem weszła niedawno marka Kia. Dzięki uprzejmości nowego, działającego od lipca autoryzowanego salonu AUTO JUNIOR w Rybniku, Trybuna Górnicza mogła dokładnie sprawdzić, jak jeździ się najnowszym crossoverem koreańskiego producenta, modelem Stonic.

Dużo w świetnej cenie
Podstawowa wersja Stonica, z silnikiem o pojemności 1,2 litra kosztuje niecałe 55 tys. zł. Do naszej dyspozycji oddano wartą nieco ponad 75 tys. wersję XL i choć różnica w cenie może wydawać się spora, warto podkreślić, że u większości konkurentów Stonica, za te pieniądze dostajemy zazwyczaj wersję podstawową. Samochód, który udostępnił nam rybnicki salon, był – mówiąc potocznie – naprawdę wypasiony.

Napędzany przez najczęściej wybierany 100-konny silnik 1,4 samochód nie jest wyścigówką, ale też nie takie jest jego przeznaczenie. Największy atut – jego zawieszenie – docenimy na każdej dziurze czy bezdrożach. Z jednej strony zawieszenie jest na tyle sztywne, że czujemy się pewnie w zakrętach, z drugiej samochód jest na tyle wysoki i „miękki”, że bezstresowo przejedziemy nawet przez bardzo nierówne powierzchnie.

Mocy wystarcza do sprawnego przemieszczania się po mieście, na autostradzie Stonic też dobrze sobie radzi. Taka pojemność silnika oznacza też bardzo przyzwoite średnie spalanie na poziomie 5,5 litra na 100 km. Osiągnięcie tego wyniku ułatwia nam komputer pokładowy, który dokładnie informuje np. o chwilowym czy średnim spalaniu. Jego obsługa staje się banalnie prosta już po kilku minutach jazdy, bo sterowanie w wielofunkcyjnej kierownicy jest w Stonicu naprawdę świetnie zaprojektowane.

Bogate wyposażenie
Skoro mowa o kierownicy i sterowaniu funkcjami pojazdu, w tym miejscu koniecznie trzeba chociaż skrótowo omówić nieprawdopodobnie długą, jak na pojazd za mniej niż 80 tys. zł, listę wyposażenia.

W samochodzie mamy np. podgrzewane fotele i kierownicę. Mamy też tzw. system asystenta linii, który zwraca naszą uwagę, jeśli niechcący zmienimy pas, co może się zdarzyć np. jeśli kierowca zaśnie. Ważne jednak, że inżynierowie Kii wierzą w inteligencję kierowców i nie uważają, że samochód musi myśleć za nich. System możemy bez

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (3)
  • sebi2 31 października 2017 22:09:25
    Profile Avatar

    Trzeba obejrzeć to auto na żywo, żeby zrozumieć dlaczego jest tak tanie... Stylistycznie o.k. ale jakościowo słabo.

  • 2.pradziad 30 października 2017 11:40:26
    Profile Avatar

    Do chrzanu cały ten opis, skoro nie ma podstawowej informacji - czy ten CROSSower ma naped na 4 koła. To nie pierwszy raz t.zw. dziennikarze motoryzacyjni nie dostrzegają głównego wyróżnienia prawdziwego crossowera od bajeranckiej, miejskiej limuzynki.

  • racjonalny 29 października 2017 12:06:04
    Profile Avatar

    Dla mnie crossovery to potęga mody. W porównaniu do combi mają mniejsze bagażniki, mniejszą moc, większe spalanie, i wyższą cenę. Przy tym większość z nich wcale nie nadaje się do jazdy w trudnych warunkach...

  • MDSNT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
JSW: bliżej nowej kopalni
19 stycznia 2019
12178
Mysłowice-Wesoła - trzy kolory czujnika
19 stycznia 2019
6286
Rekompensaty: od 22 stycznia można składać wnioski
17 stycznia 2019
5555
Faser SA: aparaty ATU-1 po rocznych testach w kopalni JSW
19 stycznia 2019
2949
Historia: czeski górnik ucieka do Szwecji
18 stycznia 2019
2832
Górnictwo: mineralna z kopalni
20 stycznia 2019
2655
Górnictwo: odezwa do załogi przed pikietą w stolicy
17 stycznia 2019
2576
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu