Urząd Regulacji Energetyki odnotowuje coraz więcej zgłoszeń odbiorców, dotyczących nagannych praktyk stosowanych przez przedstawicieli niektórych przedsiębiorców. Odbiorcy skarżą się, że niezgodnie z ich wolą są wypełniane pola przeznaczone do odręcznego uzupełnienia w formularzach umów. URE zaleca odbiorcom, aby przed złożeniem podpisu na umowie dokładnie sprawdzili, czy wszystkie puste pola zostały przez nich uzupełnione odręcznie w dwóch egzemplarzach (dla odbiorcy energii oraz dla firmy).
Pozostawienie pustego pola na podpisanym egzemplarzu umowy przeznaczonym dla przedsiębiorstwa, może wiązać się z ryzykiem jego wypełnienia w sposób sprzeczny z wolą podpisującego.
Klienci polegający na zapewnieniach przedstawicieli odnośnie ostatecznej treści umowy, stają się niekiedy ofiarami nieuczciwych praktyk rynkowych. Przed złożeniem podpisu na umowie odbiorca powinien mieć pewność, co do wybranej grupy taryfowej, cen za energię, planowanego wolumenu jej sprzedaży oraz czasu trwania umowy. Ponadto, odbiorca powinien zwrócić uwagę na sposób i warunki rozwiązania umowy, jak również skutki tego zobowiązania, np. opłaty z tytułu przedterminowego rozwiązania umowy tzw. kary umowne.
Szczególną ostrożność wykazać powinny osoby zawierające umowę sprzedaży energii elektrycznej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
URE przypomina, że konsument może odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.