PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
1 października 2017 17:06 Portal gospodarka i ludzie : : autor: WIG 1,534 odsłon

Transport: trasa N-S pomoże miastu w rozwoju

- Budowa trasy N-S to miejska inwestycja Rudy Śląskiej, która, łącząc DTŚ z autostradą A4, będzie bodźcem do rozwoju miasta - mówił Wojciech Saługa po podpisaniu umowy
fot: silesia.pl

Miasto Ruda Śląska podpisało z Województwem Śląskim  umowę o dofinansowanie  kolejnego etapu budowy trasy N-S, która ma połączyć DTŚ z autostradą A4.

Wartość tego etapu inwestycji wynosi ok. 185,6  mln zł. Na jej realizację władze miasta pozyskały ok. 110,5 mln zł unijnego dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego - poinformowały w piątek (29 września) portal górniczy nettg.pl służby prasowe Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

- Budowa trasy N-S to miejska inwestycja Rudy Śląskiej, która, łącząc DTŚ z autostradą A4, będzie bodźcem do rozwoju miasta. To ułatwienie dostępu z autostrady do atrakcyjnych terenów inwestycyjnych i szansa na nowe miejsca pracy.  Spoglądając na to szerzej, ten projekt istotnie wpisuje się w sieć połączeń Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej, która ma tworzyć jeden zwarty organizm – powiedział podczas podpisania umowy marszałek Wojciech Saługa.

Ten odcinek trasy N-S II ma liczyć 1670 m i pobiegnie od ul. Kokota do połączenia z autostradą na węźle „Wirek”. Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2020 roku.

- Jest to najtrudniejszy odcinek. Grunt jest nieuspokojony. Oznacza to, że budowa jest trudniejsza a koszty wyższe. Realizacja wymaga też więcej czasu - mówiła prezydent Rudy Śląskiej Grażyna Dziedzic.

Do tej pory w mieście zrealizowane zostały już dwa odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 2 km. Pierwszy etap został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł. Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu ubiegłego roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł.

- Do budowy wszystkich odcinków pozyskaliśmy unijne dofinansowanie – podkreśla wiceprezydent Rudy Śląskiej Michał Pierończyk.
– Pierwszy etap został dofinansowany kwotą ponad 36 mln zł, przyznana dotacja na drugi i trzeci fragment wyniesie prawie 85 proc. wartości tych inwestycji, czyli około 90 mln zł, a na czwartą część możemy otrzymać maksymalnie 110 mln. Ogółem daje to 236 mln zł unijnej dotacji – dodaje.

Obecnie droga wojewódzka 925 przebiegająca przez Rudę Śląską, łącząca Bytom z Rybnikiem, stanowi główną linię komunikacyjną miasta. Jednocześnie przecina dwa najważniejsze szlaki komunikacyjne Aglomeracji Górnośląskiej: DTŚ i autostradę A4, stanowiąc jedyne bezpośrednie połączenie obu tych dróg na terenie Rudy Śląskiej. Funkcjonowanie takiego układu powoduje, że na tym odcinku występuje znaczne natężenie ruchu, na granicy przepustowości, które prowadzi do utrudnień i zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Celem projektu jest zwiększenie dostępności DTŚ i autostrady A4, bezkolizyjne połączenie DTŚ z autostradą A4 w węźle „Wirek” (docelowo po zrealizowaniu I i II etapu), zwiększenie przepustowości DW 925 na kierunku północ-południe, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na ul. 1 Maja, skrócenie czasu przejazdu pomiędzy północnymi i południowymi dzielnicami miasta oraz ul. 1 Maja, a także podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej terenów położonych w ciągu ul. 1 Maja i trasy N-S.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • VYWAO
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy niezadowoleni z wynagrodzeń. Związkowcy chcą pilnych rozmów
10 kwietnia 2024
37,223 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]