PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 lutego 2017 16:04 Polska Agencja Prasowa 1,478 odsłon

Tauron: oszczędności dzięki aukcjom elektronicznym

Rocznie podmioty z grupy Tauron organizują ponad 5 tys. przetargów w przeszło 500 kategoriach zakupowych
fot: Andrzej Bęben/ARC

Prawie 250 mln zł zaoszczędziła grupa energetyczna Tauron dzięki zakupom materiałów i usług na elektronicznych aukcjach, za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej, zamiast w tradycyjnej formule - wynika ze środowej (15 lutego) informacji spółki.

"Poprzez działania mające na celu intensyfikację prowadzenia aukcji elektronicznych oszczędności z tego tytułu w ostatnim roku wzrosły trzykrotnie w porównaniu do roku 2015" - poinformował, cytowany w komunikacie grupy, prezes Tauronu Filip Grzegorczyk.

W środę (15 lutego) należąca do grupy spółka ciepłownicza Tauron Ciepło po raz pierwszy zorganizowała Dzień otwarty dla potencjalnych wykonawców inwestycji i remontów oraz dostawców i producentów materiałów. Taka forma komunikacji z kontrahentami ma ułatwić współpracę obu stron m.in. przy planowanych przetargach i przygotowywanych inwestycjach.

"Poprzez cykl spotkań z potencjalnymi kontrahentami chcemy otworzyć się na aktywny dialog z rynkiem - posłuchać tego, jakie są oczekiwania naszych partnerów wobec procesów przetargowych organizowanych przez spółki grupy Tauron" - wyjaśnił prezes Grzegorczyk.

Rocznie podmioty z grupy Tauron organizują ponad 5 tys. przetargów w przeszło 500 kategoriach zakupowych. W oparciu o elektroniczną platformę zakupową od 2013 r. przeprowadzono ok. 20 tys. postępowań, prowadzących do wyłonienia kontrahentów grupy. Łącznie odbyło się 10 tys. aukcji elektronicznych oraz 16 tys. elektronicznych postępowań. Na platformie zakupowej zarejestrowanych jest 21,5 tys. kontrahentów oraz 14 tys. kont zewnętrznych użytkowników, które umożliwiają udział w postępowaniach i aukcjach. Kontrahenci Tauronu mają możliwość szkoleń z wykorzystania platformy zakupowej, by stała się ona powszechnie używanym i akceptowanym przez nich narzędziem.

Przedstawiciele grupy podkreślają, że efektywność obszaru zakupów bezpośrednio przekłada się na wyniki finansowe i wskaźniki ekonomiczne spółki. Stąd m.in. waga, jaką grupa przywiązuje do dobrej współpracy ze swoimi partnerami. W środowym Dniu otwartych drzwi dla wykonawcy w spółce Tauron Ciepło wzięło udział blisko 200 przedstawicieli ponad 120 firm z całej Polski. Było to pierwsze z planowanego cyklu takich spotkań w spółkach grupy. Ich celem jest poprawa przepływu informacji oraz umożliwienie partnerom zaplanowania i przygotowania swojego potencjału i portfela zamówień z odpowiednim wyprzedzeniem.

Podczas środowego spotkania przedstawiono m.in. plany prac remontowych i inwestycyjnych przewidzianych na rok 2017 oraz plany przyłączeniowe związane z Programem Likwidacji Niskiej Emisji, przygotowywanym przez Tauron Ciepło. Już wcześniej spółka zapowiedziała, że do 2022 r. chce wydać ok. 250 mln zł, w tym połowę ze środków UE, na przyłączenia odbiorców ciepła sieciowego w konurbacji katowickiej.

W ostatnich tygodniach spółka Tauron Ciepło podała, że przygotowuje się m.in. do realizacji wewnętrznego Programu Likwidacji Niskiej Emisji, który ma doprowadzić m.in. do ograniczania emisji zanieczyszczeń powietrza w regionie - pochodzących ze spalania śmieci i złej jakości paliwa w domowych piecach. Jego kluczowym elementem mają być przyłączenia do sieci nowych odbiorców, do których ma trafić ogółem ponad 180 megawatów mocy cieplnej. W perspektywie ma to oznaczać roczną redukcję emisji do atmosfery ok. 52 tys. ton dwutlenku węgla oraz ok. 250 ton pyłów zawieszonych. Program ma objąć osiem miast regionu.

Wnioski o dofinansowanie opiewające na około połowę tej wartości Tauron Ciepło złożył w naborze programu "kompleksowej likwidacji niskiej emisji na terenie konurbacji śląsko-dąbrowskiej", który koordynuje Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Ten zestaw działań przygotowany przez katowicki WFOŚiGW ma być sfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Program obejmuje cały subregion centralny woj. śląskiego. Jego budżet to blisko 1 mld zł.

Władze Tauronu Ciepło liczą, że program nowych przyłączeń do sieci spółki zachęci odbiorców do ubiegania się o wsparcie finansowe ze środków unijnych na instalacje wewnętrzne centralnego ogrzewania i ciepłej wody i termomodernizację. O środki te mogą się starać zarówno zarządcy wspólnot, jak i spółdzielni mieszkaniowych. Tauron Ciepło zrealizował już w ostatnich latach m.in. wiele inwestycji związanych z zabezpieczaniem dostaw ciepła systemowego w regionie. Kosztem ok. 66 mln zł spółka uruchomiła w ub. roku w Katowicach trzy nowe kotły, a w zakładzie wytwarzania w Tychach rozpoczęła eksploatację nowego kogeneracyjnego bloku ciepłowniczego.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YSPJD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,465 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]