PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 listopada 2016 17:13 Polska Agencja Prasowa 1,086 odsłon

Sosnowiec: chcą połączyć trasę S1 z terenami inwestycyjnymi

Sosnowiec uważa inwestycję za konieczną. Chodzi o skomunikowanie z główną przelotową trasą obszernych i szybko zapełniających się terenów inwestycyjnych po dawnej kopalni pisaku Maczki-Bór oraz z obszarem w sąsiedniej Dańdówce, gdzie znajdują się zakłady działające w sosnowiecko-dąbrowskiej podstrefie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
fot: Maciej Dorosiński

Na początku grudnia Sosnowiec ma ogłosić przetarg na dokumentację połączenia trasy S1 z terenami inwestycyjnymi po dawnej kopalni piasku Maczki-Bór oraz z obszarem KSSE w dzielnicy Dańdówka. Szacowany koszt inwestycji przekracza 100 mln zł.

Jak poinformował PAP we wtorek (22 listopada) rzecznik sosnowieckiego magistratu Rafał Łysy, projekt dokumentacji powinien być gotowy na początku 2018 r. Na jej podstawie określany będzie szczegółowy koszt budowy, obecnie szacowany na znacznie ponad 100 mln zł - nawet na 180 mln zł.

Miasto wyjaśnia, że jedyne miejsce, w którym można wybudować węzeł na ekspresowej trasie S1 (tzw. Wschodniej Obwodnicy GOP), aby spełniał swoje funkcje m.in. gospodarcze, jest wyjątkowo niekorzystne. Inwestycja musi objąć teren, na którym znajdują się rzeka i linia kolejowa, a sama droga S1 przebiega tam po łuku, co wymaga m.in. odpowiednio dłuższych pasów pasów włączeń do ruchu.

Dodatkowo, z racji ukształtowania terenu, na znacznej jego części trzeba będzie wykonać rozległe prace ziemne, a także - najpewniej - postawić złożone obiekty inżynieryjne. Konieczny będzie również wykup kolidującej z inwestycją stacji benzynowej - wraz z uwzględnieniem związanych z tym roszczeń.

Sosnowiec uważa jednak inwestycję za konieczną. Chodzi o skomunikowanie z główną przelotową trasą obszernych i szybko zapełniających się terenów inwestycyjnych po dawnej kopalni pisaku Maczki-Bór oraz z obszarem w sąsiedniej Dańdówce, gdzie znajdują się zakłady działające w sosnowiecko-dąbrowskiej podstrefie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Budowa węzła skomunikowałaby też S1 z centrum miasta - poprzez zbudowane już częściowo w poprzednich latach połączenie z ul. 11 Listopada, poprzez rondo Żołnierzy Wyklętych.

- Przez poprzednie 10 lat na przebudowę układu drogowego w rejonie Dańdówki i KSSE miasto wydało blisko 40 mln zł. Niestety ani budowa ronda, ani dróg wewnętrznych nie odciążyła ulicy 11 Listopada czy Wojska Polskiego. To jest możliwe jedynie za pomocą skomunikowania nieukończonej drogi z S1 - zaznaczył Łysy.

Obecnie na terenie ok. 200-tysięcznego Sosnowca znajdują się tylko dwa pełne powiązania miejskiego układu komunikacyjnego z przecinającą miasto trasą S1. To węzeł Jęzor w peryferyjnej dzielnicy o tej nazwie, u zbiegu granic z Mysłowicami i Jaworznem, a także węzeł z kolizyjnymi włączeniami w wąską ul. Lenartowicza - w północnej części miasta, na pograniczu dzielnic Zagórze i Porąbka.

Obecnie obsługa transportowa przedsiębiorstw znajdujących się na terenie dawnej kopalni Maczki-Bór odbywa się tylko za pomocą wjazdu i zjazdu z S1 w kierunku na Warszawę. Samochody ciężarowe jadące od strony Dąbrowy Górniczej, Częstochowy i Warszawy, aby dostać się do zakładów, muszą skorzystać z węzła Jęzor.

Z kolei kierowcy wyjeżdżający z terenów inwestycyjnych i chcący jechać w kierunku autostrady A4, Tychów oraz Bielska-Białej, muszą zawrócić na wiadukcie w ciągu ul. Lenartowicza. To sprawia, że ruch samochodów ciężarowych w dużej mierze blokuje nieprzystosowaną do tego ulicę Lenartowicza.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UBMDJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,220 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]