PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 listopada 2016 19:46 Polska Agencja Prasowa

Kolej: 98 proc. wypadków na rogatkach z winy kierowców

Kierowcy na przejazdach o mniejszym natężeniu ruchu czują się pewniej, co jest błędne
fot: Andrzej Bęben/ARC

Kierowcy powodują 98 proc. groźnych zdarzeń na przejazdach kolejowych - wynika z danych PKP Polskie Linie Kolejowe. Aby lepiej przygotować przyszłych kierowców do bezpiecznego pokonywania przejazdów, spółka prowadzi cykl warsztatów dla instruktorów nauki jazdy.

W czwartek (17 listopada) spotkanie dla instruktorów ze szkół nauki jazdy będące elementem kampanii Bezpieczny przejazd - "Szlaban na ryzyko!" zorganizowano w Kielcach. Wcześniej podobne odbyły się w Poznaniu, Bydgoszczy i Łodzi. Kolejne zaplanowano w Lublinie.

- Zależy nam na tym, by przekazać instruktorom materiały i wiedzę kolejarską na temat bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Przyświeca nam idea, że lepiej wyposażony nauczyciel, to bardziej bezpieczny przyszły kierowca. Widzimy też, że instruktorzy to osoby, które swoim autorytetem mogą wpłynąć na młodych kierowców i mogą im przekazać dodatkową wiedzę, w jaki sposób zachować się na przejazdach - wyjaśniał podczas briefingu prasowego Karol Jakubowski z PKP PLK.

Jak dodał, warsztaty dla edukatorów nauki jazdy są nowym elementem prowadzonej od kilku lat kampanii. Według danych kolejowej spółki 98 proc. wszystkich zdarzeń na przejazdach powodują nieostrożni kierowcy, którzy lekceważą znaki i zasady bezpieczeństwa.

Jak dodał ekspert ds. bezpieczeństwa w PKP PLK Michał Zięcina, spotkania mają uwrażliwić kierowców na zagrożenia, jakie zdarzają się na przejazdach.

- Chcemy przypominać, aby zatrzymywali się na każdym przejedzie - bez względu na to, czy jest podniesiona rogatka, czy nie i jaki jest sygnał - i upewniali się, że mogą bezpiecznie przejechać na druga stronę.

Zdaniem eksperta nieprzestrzeganie przepisów przez kierowców na przejazdach ma szerokie spektrum.

- Czasami to pośpiech, a czasami widzimy brawurę - kierowcy omijają zamknięte już rogatki. Kiedy kierowca to robi, jest naprawdę niewielka szansa na to, że przekroczy przejazd bezpiecznie, bo od przejazdu pociągu dzielą go sekundy - dodał Zięcina.

Podczas warsztatów prezentowane są m. in. filmy z niebezpiecznymi zachowaniami kierowców. Instruktorzy mogą je później pokazywać kursantom. Kolejarze liczą też na opinię edukatorów nauki jazdy o zabezpieczeniach przejazdów.

Kampania Bezpieczny przejazd jest prowadzona od 10 lat. Przez ten czas udało się zredukować liczę wypadków na przejazdach drogowo-kolejowych o 1/3.

Jak podkreślano podczas spotkania z dziennikarzami, PKP SA stara się podnosić kategorie przejazdów kolejowych - im wyższa, tym wyższy jest poziom zastosowanych zabezpieczeń. Przejazdów niższych kategorii jest ponad 10 tys., a wyższych kategorii, z aktywnym zabezpieczeniem - ok. 2,5 tys.

Według Jakubowskiego kierowcy na przejazdach o mniejszym natężeniu ruchu czują się pewniej, co jest błędne.

- Wydaje im się, że lepiej kontrolują sytuację, a jest to bardzo mylne, dlatego, że zdarzają się sytuacje, kiedy na linii znajdzie się pociąg poza rozkładem, np. w ramach przejazdu technicznego. Dlatego zwracamy uwagę - niezależnie od tego, jaki jest to przejazd, należy się przed nim zatrzymać i upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg. I dopiero wtedy przejechać na druga stronę.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TOVKA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy niezadowoleni z wynagrodzeń. Związkowcy chcą pilnych rozmów
10 kwietnia 2024
37,161 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]