PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 listopada 2016 17:54 Polska Agencja Prasowa 1,515 odsłon

Śląskie: samorządy uczą i zachęcają ws. niskiej emisji

Centralna oraz zachodnia część woj. śląskiego to miejsca, gdzie szczególnie zimą oddycha się bardzo zanieczyszczonym powietrzem
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Billboardowa kampania zachęcająca do zmiany źródła ciepła czy cykl prezentacji spalania węgla bez dymu - to kolejne pomysły miast woj. śląskiego na ograniczanie niskiej emisji. Do dbałości o czyste powietrze zachęcają w ten sposób władze Rybnika oraz Mikołowa.

Centralna oraz zachodnia część woj. śląskiego to miejsca, gdzie szczególnie zimą oddycha się bardzo zanieczyszczonym powietrzem. Przyczyną jest głównie smog, efekt przede wszystkim tzw. niskiej emisji. To efekt spalania w prymitywnych, głównie domowych paleniskach, paliw niskiej jakości, czasem odpadów.

Dlatego na początku sezonu grzewczego lokalne samorządy zaczęły m.in. zapowiadać kontrole spalanych przez mieszkańców paliw, apelować do nich o współpracę i zgłoszenia w tym zakresie, wyposażać straże miejskie w wymagane dokumenty czy nawiązywać współprace z rzeczoznawcami. Część miast organizowała też np. spotkania szkoleniowo-informacyjne dla mieszkańców.

Obok tego zaczęły pojawiać się inne pomysły. We wtorek biuro prasowe rybnickiego magistratu poinformowało o początku kampanii promocyjno-informacyjnej "Nadchodzi błękit". Rozmieszczone w mieście billboardy pokazują mieszkańców Rybnika, którzy wymienili swoje źródło ciepła i przekonują osiągniętymi w ten sposób korzyściami.

"Pokazywanie konkretnych przykładów - sąsiadów i znajomych - ich dobre praktyki, których efekty widzimy w najbliższym otoczeniu, sprawiają, że znacznie łatwiej nam uwierzyć, że i my możemy w sprawdzony sposób osiągnąć równie dobre rezultaty" - uznał cytowany w informacji prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

Tamtejszą kampanię uzupełnia strona nadchodziblekit.pl, prezentująca dobre praktyki rybniczan i ich doświadczenia z przeprowadzonej przezeń modernizacji ogrzewania. Mieszczą się tam konkretne przykłady z podaniem kosztów i wyliczeniem korzyści. Pod nimi prezentowane są szczegółowe rozwiązania - wraz z możliwościami np. uzyskania konkretnego dofinansowania.

Z kolei samorząd Mikołowa poinformował we wtorek o przygotowanym cyklu pokazów tzw. "rozpalania od góry". Jak akcentuje miasto, to ekologiczny sposób rozpalania pieców domowych i kominków - w jego wyniku m.in. spalany jest dym, przy bardzo znaczącym ograniczeniu emisji do atmosfery i zwiększonym uzysku ciepła.

Pokazy przeprowadzą wspólnie mikołowska straż miejska i miejscowa ochotnicza straż pożarna. Będą polegały na równoczesnym paleniu w tzw. "kozach" metodą tradycyjną ("od dołu") i metodą ekologiczną ("od góry"). Mieszkańcy będą mogli porównać m.in. różnice zadymienia podczas spalania.

Pierwsze takie pokazy mają odbyć się w najbliższą niedzielę - na parkingach przylegających do dwóch mikołowskich kościołów. Docelowo mają zostać przeprowadzone we wszystkich sołectwach i dzielnicach miasta.

Podobne prezentacje odbyły się m.in. pod koniec września na katowickim rynku, gdzie miasto organizowało część wydarzeń tamtejszych Dni Energii. W kolejnych tygodniach w dzielnicach Katowic zorganizowano cykl spotkań dla mieszkańców "Jak odpowiedzialnie ogrzać mieszkanie" - z prezentacjami możliwości ograniczenia emisji zanieczyszczeń powietrza i dofinansowania wymiany źródeł ciepła.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YMNUI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,726 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]