Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Koronawirus: Politechnika Śląska drukuje przyłbice dla lekarzy
27 marca 2020
Mierzenia nie uniknie nikt. To konieczność!
12 marca 2020
Najlepszy wśród amatorów
12 marca 2020
ZUS uruchomił specjalne linie tematyczne w sprawie koronawirusa
11 marca 2020
Przyszłość może należeć do węgla
4 marca 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 kwietnia 2016 Polska Agencja Prasowa

Badania: konsument bardziej zadowolony

Urząd informuje, że spośród składowych wskaźnika, największy wzrost odnotowano dla ocen dotyczących przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 7,6 i 5,5 p. proc.)
fot: ARC

W kwietniu 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, poprawiły się zarówno bieżące jak i przyszłe nastroje konsumenckie - podał w środę (20 kwietnia) Główny Urząd Statystyczny.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), czyli syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 4,6 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -4,7.

Spośród składowych wskaźnika, największy wzrost odnotowano dla ocen dotyczących przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 7,6 i 5,5 p. proc.). Oceny dotyczące obecnego dokonywania ważnych zakupów wzrosły o 4,1 p. proc., a odnoszące się do przyszłej i obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego odpowiednio o 3,9 i 1,9 p. proc. W porównaniu do kwietnia 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 6,2 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 4,3 p. proc. w stosunku do marca i ukształtował się na poziomie -7,2.

Wśród składowych wskaźnika, najbardziej poprawiły się oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 7,6 p. proc.), a w dalszej kolejności przyszłego oszczędzania pieniędzy, przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 4,4; 3,9 i 1,4 p. proc.).

W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 7,0 p. proc. wyższą, niż w kwietniu 2015 r.

Od stycznia 2004 r. GUS, wspólnie z NBP, co miesiąc bada nastroje konsumenckie.

Najważniejszymi wskaźnikami, obliczanymi na podstawie przeprowadzonych badań, są bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej(BWUK)- obrazujący bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualnej oraz wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej(WWUK), który z kolei pokazuje oczekiwane w najbliższych miesiącach zmiany w tendencjach konsumpcji indywidualnej.

Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • AWDPZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Budryk - kopalnia, której nie oddam
5 kwietnia 2020
11782
Koronawirus w śląskiej kopalni
5 kwietnia 2020
9261
Górnictwo węgla kamiennego nadzorowane przez szefa MAP
2 kwietnia 2020
6170
Kopalnie zostaną przeniesione do SRK? To niemożliwe
2 kwietnia 2020
5755
E-learning dla górnika
4 kwietnia 2020
5296
Kopalnie muszą redukować poziom wydobycia
2 kwietnia 2020
3771
JSW ostrzega przed fałszywkami. Grozi zwolnieniem dyscyplinarnym
3 kwietnia 2020
3518
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu