PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 stycznia 2016 18:13 Polska Agencja Prasowa 2,555 odsłon

Katowice: debatowali o przyszłości Śląska

Odnosząc się do apelu członek Zarządu Województwa Śląskiego Kazimierz Karolczak powiedział, że "brakuje pomysłów (...), czegoś co może diametralnie wpłynąć na rozwój" regionu
fot: Maciej Dorosiński

O współpracę i zainicjowanie projektów, które miałyby przyczynić się do rozwoju Śląska, zaapelowano w środę (27 stycznia) w Katowicach m.in. do przedstawicieli biznesu, kultury, nauki, samorządów, podczas debaty poświęconej inicjatywie strategicznej "Kierunek Śląskie 3.0".

Kierunek Śląskie 3.0 zarząd województwa śląskiego ogłosił w grudniu 2015 r. Zorganizowana w środę debata dotyczyła kolejnych etapów zmierzających do wdrażania inicjatywy w życie.

Prof. Andrzej Klasik powiedział, że w kreowaniu przyszłości należy kierować się "interesem regionu jako całości" oraz że "jest to program według formuły: region dla regionu".

- Ci, którzy wychodzą z tą inicjatywą strategiczną, oczekiwaliby zainteresowania interesariuszy sceny regionalnej (...), tych czterech środowisk, aby zechcieli podjąć własne inicjatywy projektowe - powiedział prof. Klasik i dodał, by wykraczali "poza horyzont 2020".

- Zależy (nam) na tym, aby doszło do partnerstwa, do tworzenia konsorcjów, sieci współpracy, czyli takiego otwarcia wzajemnego i przeznaczania alokacji środków z różnych źródeł tylko na to, na co warto dać - dodał prof. Klasik.

Odnosząc się do apelu członek Zarządu Województwa Śląskiego Kazimierz Karolczak powiedział, że "brakuje pomysłów (...), czegoś co może diametralnie wpłynąć na rozwój" regionu.

Karolczak mówił, żeby pomysły poddawać pod dyskusję publiczną oraz by starać się "uwspólniać głos w grupach interesariuszy". Jest to apel, jak zaznaczył, skierowany do głównej grupy interesariuszy, tj. biznesu, ludzi i instytucji kultury, otoczenia nauki oraz samorządu "jako podmiotu, który mógłby te prace programowe łączyć" i inspirować dyskusję.

Karolczak powiedział, że w 2015 r. "przetoczyła się dyskusja o Programie dla Śląska" poprzedniego rządu".

- Te nasze aspiracje, oczekiwania, te nasze problemy w dużej mierze w tej dyskusji zostały pominięte. To też pewnie wynika z tego, że one z naszej strony nie są sprecyzowane i tych oczekiwań gdzieś wyraźnie nie widać. Dlatego ten dokument (inicjatywa strategiczna), dlatego potrzeba, prośba o taką dyskusję, o to, żeby zgłaszać te pomysły - powiedział.

Wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach Tomasz Zjawiony powiedział, że to spotkanie było otwarciem dyskusji, "jak ma wyglądać region".

- Przez co, rozumiem, teraz tworzenie i dokooptowywanie do programu (Kierunek Śląskie 3.0) inicjatyw i projektów, które powinny tam się znaleźć. Im więcej, tym lepiej - powiedział Zjawiony i dodał, że "trzeba połączyć wszelkie działania, które mają zbudować silny region".

RIG proponuje, jak poinformował Zjawiony, program skierowany do młodych przedsiębiorców, wspierający m.in. rozwiązania startupowe. Druga propozycja dotyczy stworzenia Centrum PPP (partnerstwa publiczno-prywatnego).

- Chcemy stworzyć centrum, które będzie skupiało ekspertów nie tylko branżowych, ale i autorytety - dodał.

Podczas debaty wielokrotnie wracano do kwestii powołania do życia zespołu, który miałby koordynować te działania.

- W tym momencie tej roli koordynowania podjęliśmy się jako Urząd Marszałkowski. Mamy niezbędne do tego zasoby - powiedział Karolczak.

- My nie będziemy udziałowcem prywatnych biznesów, ale możemy być podmiotem, który koordynuje prace związane ze wsparciem instytucjonalnym podmiotów, które mogłyby pomagać osobom, firmom, które mają pomysły, które szukają pieniędzy - dodał.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UGEKP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,381 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]