PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 października 2015 19:01 Polska Agencja Prasowa 1,351 odsłon

Kolej: będzie nowoczesniej na torach

Takie pociągi już nie dziwią pasażerów
fot: Andrzej Bęben/ARC

W połowie listopada br. na tory wyjadą pierwsze zmodernizowane pociągi - mówi PAP prezes zarządu Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski. Modernizacja taboru to jeden z filarów programu restrukturyzacji. W ciągu trzech lat spółka planuje zmodernizować ponad 200 pociągów.

- Po modernizacji nasze pociągi będą zawierały wszystkie nowoczesne rozwiązania potrzebne do codziennej eksploatacji, takie jak m.in. nowoczesny system informacji, monitoring wewnętrzny, klimatyzację, nowoczesny system toalet. Ten projekt kosztuje 160 mln zł, z czego 80 proc. jest refundowane ze środków UE - powiedział PAP prezes zarządu Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski. Program modernizacji 21 pociągów realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Pasikowski poinformował, że pierwsze odnowione pociągi pojawią się na torach w pierwszej połowie listopada br. Zaś do końca roku na trasach ma jeździć 21 zmodernizowanych składów.

Przeciętnie wiek elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), czyli pociągów, z których korzysta spółka, wynosi ponad 35 lat. W ramach planu restrukturyzacji w latach 2016-2018 pełna modernizacja (oznaczająca kompleksową naprawę połączoną z przeglądami) ma objąć m.in. 43 pociągi EZT a modernizacja podstawowa - około 160 EZT. Dodatkowo planowany jest zakup czterech nowych pojazdów elektrycznych oraz trzech autobusów szynowych. Przewoźnik obecnie korzysta z 550 EZT i około 120 szynobusów. Przewoźnik zapowiada że do 2018 r. chce zainwestować w modernizację taboru 500 mln zł.

Pasikowski podkreślił, że spółka chce utrzymać pozycję lidera na rynku przewozów regionalnych.

- Zakładamy, że będziemy obsługiwać 30 proc. rynku kolejowych przewozów regionalnych. W tych województwach, w których działa "kolej marszałkowska", będziemy uzupełniać ofertę tych przewoźników, a w tych województwach, w których nie ma samorządowych przewoźników, będziemy jedynymi dostarczycielami tej usługi.

Pod koniec czerwca br. marszałkowie 13 regionów zaakceptowali plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych (PR). 30 września br. Agencja Rozwoju Przemysłu(ARP) i Przewozy Regionalne podpisały umowę dokapitalizowania. Oznacza to, że ARP objęła większościowy pakiet udziałów (50 plus 1), pokrywając je gotówką w kwocie 770,3 mln zł. Środki te, które zostały zarezerwowane w tegorocznym budżecie, zostały przekazane ARP na podstawie umowy dotacji zawartej z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju.

Decyzję o dokapitalizowaniu Przewozów Regionalnych poprzedziło przygotowanie przez spółkę planu restrukturyzacji na lata 2015-2018. Został on pozytywnie zaopiniowany przez właścicieli, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, Agencję Rozwoju Przemysłu i Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. 21 września plan został przedstawiony Komisji Europejskiej. Zgoda komisji jest wymagana, aby można było rozpocząć realizację planu.

Przewozy Regionalne są największym w Polsce przewoźnikiem kolejowym. Rocznie przewożą 80 mln pasażerów. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża ok. 1600 pociągów Przewozów Regionalnych, a z ich oferty korzysta codziennie prawie 230 tys. osób.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Dojciech 10 listopada 2015 16:01:35
    Profile Avatar

    Rozwój Przewozów Regionalnych idzie nieźle. Odkąd odłączyli się z PKP to widzę naprawde duzy postęp. :)

  • UMWQU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,392 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]