PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
31 października 2014 19:03 Polska Agencja Prasowa 2,788 odsłon

Komunikacja: Katowice-Sosnowiec po nowych torach

Linię obsługuje kilka nowoczesnych tramwajów z PESA Bydgoszcz SA
fot: Andrzej Bęben/ARC

Częściowo zmodernizowaną linię tramwajową nr 15 z Katowic do Sosnowca otwarto w piątek (30 października). W ramach prac m.in.. rozbudowano do dwóch torów jednotorowy odcinek połączenia. To element wartego ponad 850 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w kilku miastach regionu.

Projekt obejmuje łącznie (wraz z dokonanym w trakcie realizacji rozszerzeniem) modernizację ponad 60 km torowisk, zakup 42 nowych tramwajów i modernizację 75 starych wozów. Koordynuje go należąca do miast regionu spółka Tramwaje Śląskie.

Jedno z większych przedsięwzięć unijnego projektu przewidywało m.in. budowę drugiego toru na jedynym tramwajowym połączeniu Katowic z Sosnowcem, które obsługuje linia nr 15. W związku z modernizacją linia nie jeździła przez ponad pół roku.

Połączenie to prowadzi od katowickiego Placu Wolności, przez Rynek, ul. Warszawską, 1 Maja, Obrońców Westerplatte, Wiosny Ludów i Sosnowiecką, a potem - już w Sosnowcu - ul. Sobieskiego i Piłsudskiego, przez centrum Sosnowca i ul. 3 Maja, do pętli na osiedlu Zagórze.

Większość tej linii już wcześniej była dwutorowa, jednak na ok. 1,5-kilometrowym odcinku między oboma miastami tor był tylko jeden. W ostatnich miesiącach m.in. zlikwidowano to "wąskie gardło".

W piątek oficjalnie otwarto trasę (obsługiwaną m.in. kupionymi w ramach unijnego projektu nowymi tramwajami) po zakończeniu modernizacji i rozbudowy torowisk właśnie w tym rejonie.

Spółki z grupy Skanska prowadziły prace w ramach wartej łącznie 33,2 mln zł netto umowy na trzy odcinki linii nr 15 - w granicach Katowic na ul. Sosnowieckiej, w Sosnowcu na ul. Sobieskiego i przy połączeniu ul. Sobieskiego i Piłsudskiego, a także na innym krótkim odcinku torów w Sosnowcu, przy ul. Małachowskiego (od Ronda im. Gierka do ul. Mościckiego).

Jak podała Skanska, wznowienie ruchu tramwajowego nie kończy wszystkich robót związanych z tzw. infrastrukturą towarzyszącą, dlatego modernizowane ulice pozostaną nadal nieprzejezdne dla samochodów.

Dotąd na innych odcinkach torów, którymi jeździ linia nr 15, w ramach unijnego projektu m.in. firma ZUE SA wyremontowała (za 26,3 mln zł netto) torowisko wzdłuż ul. 3 Maja w Sosnowcu. Z kolei tory w ul. Obrońców Westerplatte w katowickiej dzielnicy Szopienice wyremontowała (za 6,9 mln zł) firma Tor-Krak.

Zgodnie z założeniami modernizacja infrastruktury tramwajowej na kilku kluczowych odcinkach "piętnastki" powinna prowadzić do skrócenia czasu jazdy. Przed remontem przejazd linią nr 15 z katowickiego Rynku przed sosnowiecki dworzec kolejowy trwał zgodnie z rozkładem 33-34 minuty. Natomiast przejazd podobną trasą przyspieszonym autobusem (z katowickiej ul. Skargi przed sosnowiecki dworzec) to zgodnie z rozkładem ok. 20 minut.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CBYDG
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,989 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]