PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 kwietnia 2014 18:13 Polska Agencja Prasowa 2,329 odsłon

Rośnie wartość gospodarki internetowej

Wśród szans dla rozwoju polskiego rynku e-handlu wiceminister Dariusz Bogdan wymienił m.in. wzrost popularności bezprzewodowego internetu i rozwój mobilnych technologii, a także wykorzystanie informacji geolokalizacyjnych, które umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów z nowymi formami reklamy i ofertami sprzedaży
fot: mg.gov.pl

Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoiła się w ciągu ostatnich sześciu lat i osiągnęła wartość 93 mld zł w 2012 roku - poinformował we wtorek (15 kwietnia) na posiedzeniu senackiej Komisji Gospodarki Narodowej wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan.

Wiceszef resortu gospodarki podając szacunki dotyczące polskiej gospodarki internetowej powołał się na raport firmy Deloitte "A wave of digital change. Trends i digital E-innovation 2013".

- Szacuje się, że w całym roku 2012 udział sprzedaży przez internet w całej sprzedaży detalicznej wyniósł 3,8 proc. - zaznaczył Bogdan. Dodał, że w Polsce działa obecnie ok. 15 tys. sklepów internetowych.

Do najbardziej popularnych kategorii zakupów w sieci w 2012 roku należały działy: dom i ogród, których udział w sprzedaży wyniósł 31,86 proc., następnie odzież - 20,59 proc. Spadł natomiast udział w rynku kategorii książki i muzyka do 13,24 proc. oraz komputerów i elektroniki do 14,22 proc.

- Polski rynek sklepów internetowych nie należy do bardzo dojrzałych, gdyż przeważająca liczba podmiotów na nim działających nie działa dłużej niż 10 lat. A dojrzały rynek to taki, na którym sklepy funkcjonują dłużej niż 10 lat. Tak długo działających sklepów w Polsce jest 8,95 proc. Największą popularnością e-handel cieszył się od 2 do 5 lat temu, gdyż aż 39,3 proc. sklepów rozpoczęło wtedy swoją działalność - powiedział Bogdan.

- Większość transakcji handlowych w polskich sklepach internetowych dotyczy sytuacji, gdy zarówno sprzedający, jak i kupujący znajdowali się na terenie naszego kraju. Według dostępnych badań 48 proc. sklepów w sieci nie obsłużyła więcej niż pięciu zamówień z zagranicy w ciągu 2012 roku - dodał wiceszef resortu gospodarki.

Wśród szans dla rozwoju polskiego rynku e-handlu Bogdan wymienił m.in. wzrost popularności bezprzewodowego internetu i rozwój mobilnych technologii, a także wykorzystanie informacji geolokalizacyjnych, które umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów z nowymi formami reklamy i ofertami sprzedaży.

Podkreślił, że mobilny dostęp do internetu zmienił także sposób dokonywania zakupów w sieci.

- Dotychczas zakupy przez internet najczęściej miały miejsce wtedy, gdy użytkownik w domu lub w pracy siadał przed komputerem. Obecnie coraz częściej decyzje zakupowe podejmowane są w momencie, kiedy klient porusza się np. środkami komunikacji - powiedział.

Kolejnym czynnikiem w ocenie Bogdana zwiększającym szanse na rozwój polskiego e-handlu jest coraz większa liczba danych o zachowaniach konsumenckich tzw. Big Data.

- Przy wymaganym poszanowaniu regulacji o ochronie danych osobowych gromadzona jest w bazach danych coraz większa wiedza na temat tego, co, gdzie i jak kupują internauci. Ułatwia to działania marketingowe, które można kształtować nie tylko w oparciu o badania społeczne, ale także bazując na realnych zachowaniach konsumentów - podkreślił.

Szansą jest także obniżenie opłat intercharge przy płatnościach bezgotówkowych.

- Od początku obniżono maksymalną wysokość tych opłat i może się to stać czynnikiem stymulującym rozwój transakcji bezgotówkowych, zarówno w handlu tradycyjnym jak i w sprzedaży internetowej - podkreślił Bogdan.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MMVAK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,561 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]