PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
2 września 2013 08:37 Portal gospodarka i ludzie : : autor: BE 2,232 odsłon

Pyrzowice: będą mogli przyjmować nawet i Jambo Jety

Na początku saperzy sprawdzili, czy na terenie budowy nie ma niewypałów lub niewybuchów...
fot: ARC

Katowice Airport na początku 2015 r. będzie mógł przyjmować samoloty o rozpiętości skrzydeł do 65 m. Teraz mogą tu lądować maszyny o rozpiętości 52 m. Będzie to możliwe po tym, gdy do użytku zostanie oddany nowy pas startowy.

Nowa droga jest w budowie (co widać doskonale na zdjęciu). Cała inwestycja będzie kosztowała ok. 157 mln zł. Nowy pas będzie miał długość 3200 m i szerokość 45 m, a po obu jej stronach zostaną wybudowane umocnione pobocza o szerokości 7,5 m każde. Łączna powierzchnia: 230 tys. m kw. Po zakończeniu inwestycji port w Pyrzowicach będzie również jednym z trzech polskich lotnisk pasażerskich z drogą startową o długości ponad trzech kilometrów.

- Długość obecnej drogi startowej na lotnisku w Pyrzowicach już teraz jest wystarczająca, aby przyjąć szerokokadłubowe samoloty, jednak muszą one odlatywać z niepełnym załadunkiem lub ograniczoną ilością paliwa. Przyszła droga startowa będzie o 400 m dłuższa od obecnej. Dzięki temu z Pyrzowic będą mogły odlatywać nawet największe samoloty typu Jumbo Jet z pełnym obciążeniem, bez konieczności międzylądowania w celu dotankowania, co zwiększy możliwości operacyjne portu - wyjaśnia Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, spółki która kieruje pyrzowickim portem lotniczym.

Inwestycję rozpoczęto w styczniu br. Saperzy sprawdzili, czy na terenie budowy nie ma niewypałów lub niewybuchów (w PRL przez lata lotnisko było używane przez pułk myśliwski). Wycięto drzewa porastające 14-hektarową działkę. Prace budowlane trwają od maja i są związane, jak podaje rzecznik GTL, "m.in. z uruchomieniem węzła betoniarskiego i wykonaniem dolnych warstw konstrukcyjnych nowych nawierzchni lotniskowych, jak również budową infrastruktury towarzyszącej, w tym m.in. trzech niezależnych wielokomorowych zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności ponad 20.000 m sześc., infrastruktury związanej z pomocami nawigacyjnymi oraz urządzeniami METEO".

Budowa pasa startowego realizowana jest w ramach największej inwestycji w dotychczasowej działalności lotniska pn. "Port Lotniczy w Katowicach - rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej". Wartość przedsięwzięcia to ponad 267 mln zł brutto.

Projekt rozbudowy i modernizacji infrastruktury lotniska w Pyrzowicach realizowany jest przy wsparciu środków unijnych. Inwestycja współfinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. POIiŚ obejmuje znaczące inwestycje, realizowane w najważniejszych sektorach gospodarki, które mają kluczowe znaczenie dla rozwoju Polski. Wartość dofinansowania wyniesie 50 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • GSFEP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,529 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]